بدهی ۷۸ میلیاردی دستگاههای دولتی به توزیع برق

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۰۸:۰۷:۳۳
کد خبر: ۸۴۰۱۷۱
بدهی ۷۸ میلیاردی دستگاههای دولتی به توزیع برق
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان گفت: بدهی برق مصرفی شرکت‌های دولتی ۷۸ میلیارد تومان است که از این مبلغ، حدود ۵۲میلیارد تومان آن مربوط به چهار شرکت مخابرات، شهرداری، آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ مهندس محمد ذاکری افزود: وضعیت وصولی شرکت توزیع برق هرمزگان در سال 97 به‌گونه‌ای بود که نسبت به سال ۹۶ تغییر محسوسی نداشت و این نشان‌دهنده آن است که بدهکاری مشترکین نسبت به سال گذشته افزایش یافته کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان تصریح کرد: میزان مطالبات شرکت توزیع برق هرمزگان تا پایان سال ۹۶ حدود ۳۰۰میلیارد تومان بوده و   94.99 درصد این مطالبات در سال ۹۷ وصول شده است.

ذاکری اضافه کرد: ۹۵ درصد از بدهی بخش خانگی، ۱۰۴ درصد مطالبات بخش عمومی، ۸۸ درصد بخش کشاورزی، ۹۹ درصد بخش صنعت معدن و ۹۰ درصد سایر مصارف وصول شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: با شهرداری بندرعباس، آب منطقه‌ای و شرکت آبفا در خصوص همکاری‌ها و تهاتر در آینده به توافقاتی رسیده‌ایم تا از محل همکاری متقابل بدهی برق مصرفی انها نسویه شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان خاطرنشان کرد: برای وصول مطالبات در سال‌های گذشته از روش‌های مختلفی استفاده شد، قطع برق اولویت نخست شرکت توزیع نیست زیرا بخشی از این مشترکین خدمات عمومی ارائه می‌کنند.

ذاکری بیان کرد: استفاده از تهاتر یکی از روش‌ها در دریافت مطالبات ماست، فروش انرژی برق و فروش انشعاب دو منبع درآمدی شرکت توزیع برق است که هزینه‌های شرکت و ارائه خدمات بهینه از این طریق صورت می‌گیرد و اگر به‌موقع پرداخت شود توان شرکت در ارائه خدمات مطلوب‌تر ارتقا می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان افزود: برخی از دستگاه‌ها ازجمله نهادهای نظامی برای پرداخت بدهی‌هایشان به شرکت توزیع برق از روش تهاتر استفاده کرده‌اند و شرکت آب منطقه‌ای نیز با همین روش بیش از سه میلیارد تومان از بدهی خود را پرداخت کرده اگرچه هنوز هم به این شرکت بدهکار است.

ذاکری ابراز کرد: شرکت توزیع برق استان هرمزگان هم‌اکنون بیش از صد میلیارد تومان به پیمانکاران و تأمین‌کنندگان قطعات و لوازم موردنیاز بدهکار است که در صورت پرداخت به‌موقع مطالبات از سوی مشترکین قادر به پرداخت دیون خود است

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز