مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک:

مامایی رشته کهنی است که از آغاز تولد بشر مفهوم پیدا کرده است

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۰۸:۰۲:۵۷
کد خبر: ۸۴۲۵۱۹
مامایی رشته کهنی است که از آغاز تولد بشر مفهوم پیدا کرده است
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک به مناسبت روز جهانی ماما، از زحمات پرسنل مامایی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان با اهدای لوح، تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ دکتر ابراهیمی افزود: مامایی رشته کهنی است که از آغاز تولد بشر مفهوم پیدا کرده؛ اما امروزه به یک حرفه و تلاش و حرکتی عالمانه تبدیل شده است. ارائه مراقبت های مامایی با کیفیت بالا و تلاش در بهبود مستمر آن عامل مهمی در کاهش مرگ و میر مادران است.

 

وی ابراز کرد: هدف از برگزاری روز جهانی ماما، افزایش آگاهی و تبادل اطلاعات در بین این گروه از حوزه سلامت و در راستای سلامت مادر و نوزاد است.

 ابراهیمی بیان کرد: ماماها فارغ از وظیفه شغلی خود، با عشق  و علاقه مشغول به فعالیت هستند؛ این باعث شده که سلامت مادر و نوزاد تضمین شود. جامعه مامایی با نقش محوری خود در تأمین سلامت بانوان و نوزادان، اصلی ترین حلقه تأمین سلامت خانواده را تشکیل می دهند. 

وی خاطرنشان کرد: تولد و آغاز زندگی بازحمت ماماهای پرتلاش شروع می شود و ما به عنوان کادر اجرایی بهداشت و درمان با حساسیت کاری این عزیزان و مشکلات آنها آشنا هستیم. یکی از شاخصهای توسعه یافته بهداشت در کل جوامع بشریت اهمیت کار مامایی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک افزود: روز ماما فرصت مغتنمی برای جلب توجه هر چه بیشتر مردم و مسئولان نسبت به جایگاه و اهمیت حرفه مامایی و ارتقای سلامت خانواده و تأمین سلامت جامعه می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز