آغاز اعمال تغییر در نرخ عوارض یکبار تردد ورود خودروهای پلاک ملی به قشم

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۰۸:۲۵:۵۰
کد خبر: ۸۴۲۵۲۶
آغاز اعمال تغییر در نرخ عوارض یکبار تردد ورود خودروهای پلاک ملی به قشم
رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم از اعمال قانونی نرخ عوارض ورود خودورهای پلاک ملی به جزیره قشم در سال 98 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ جعفر پاکنژاد اعلام کرد: با تصویب هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در راستای اجرایی کردن مصوبه هیات دولت در سال 1373، دریافت عوارض قانونی از خودروهای پلاک ملی در این جزیره آغاز شد.

وی ادامه داد: براساس مصوبه هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم از هر وسیله نقلیه پلاک ملی برای ورود تا 10 روز به این جزیره 200 هزار ریال عوارض یکبار تردد دریافت می شود.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم ، تعرفه مربوط به پلاک خودروهای ملی در مبدا ورودی از بندر پهل بندرعباس به بندر لافت در جزیره قشم با عوارض ورودی با این جزیره جمع و اعمال می شود.

وی با اعلام اینکه عوارض ورود خودرو به قشم شامل سهم دهیاری، بیمه، شورای پهل، شورای اسلامی لافت و سازمان منطقه آزاد می باشد، افزود: با اضافه شدن مبلغ عوارض یکبار تردد، از این پس هر خودرو سواری در مبدا ورودی به قشم در بندرپهل می بایست 112 هزار و 400 تومان پرداخت نماید.

پاکنژاد یادآور شد: انواع تریلی با احتساب عوارض پلاک ملی، 183 هزار و 460 تومان، اتوبوس 188هزار و 875  تومان، کامیون ده چرخ 138 هزار و 40 تومان، مینی بوس 127 هزار تومان،  کامیونت و شش چرخ و خاور هم 109 هزار و 220 تومان در بدو ورود به جزیره قشم پرداخت می نمایند.

به گفته وی، براساس مصوبه هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، در حال حاضر خانواده معظم شاهد، قشموندان، متولدین قشم و افراد دارای کارت شهروندی جزیره از پرداخت عوارض یکبار تردد معاف هستند.

درحال حاضر عوارض مواصلاتی خودرو ماخوذه توسط سازمان منطقه آزادقشم نیز برای متولدین قشم و افرادی که کدملی آنها با ۳۴۵ آغاز می شود پس از کاهش چشمگیر در سنوات گذشته تنها ۳۷۵۰تومان می باشد.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم گفت: مبالغ دقیق مرتبط با ورود خودروها به جزیره قشم همانند گذشته در پرتال سازمانی سایت منطقه آزاد قشم به آدرس Portal.Qeshm.ir  و در بخش شفاف سازی درج شده است. 

بنا به این گزارش، گردشگران جزیره قشم در جنوب ایران از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین المللی قشم)، دریایی (مسیر اسکله شهید حقانی در بندرعباس) و زمینی (مسیر ورود خودرویی از (اسکله پهل بندر عباس) می توانند وارد این منطقه آزاد به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز