استاندار هرمزگان در کارگروه تخصصی اشتغال استان:

هدف گذاری برای ایجاد ۳۰ هزار شغل طی سال ۹۸ در هرمزگان

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۱۰:۴۹:۳۴
کد خبر: ۸۴۳۴۴۴
هدف گذاری برای ایجاد ۳۰ هزار شغل طی سال ۹۸ در هرمزگان
استاندار هرمزگان از هدف گذاری برای ایجاد ۳۰ هزار شغل طی سال ۹۸ در هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان با اشاره به هدف گذاری صورت گرفته برای ایجاد ۳۰ هزار شغل طی سال ۹۸ در هرمزگان، عنوان کرد: طبق تقسیم بندی صورت گرفته میان دستگاه های اجرایی این مشاغل در حوزه های مختلف از جمله صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، شرکت های دانش بنیان و سایر حوزه ها ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال جاری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به بخش خصوصی، طرح های مشاغل روستایی و مشاغل خانگی در هرمزگان اختصاص یافته است.

استاندار هرمزگان افزود: با توجه به هدف گذاری های صورت گرفته جهت حمایت و رونق تولید، متقاضیان جهت اجرای طرح های اشتغالزایی می توانند از این تسهیلات در نظر گرفته شده استفاده کنند.

همتی خواستار شناسایی مهارت های مورد نیاز با توجه به طرح ها و پروژه های در حال اجرا در هرمزگان شد و بیان داشت: باید بر اساس طرح ها و ظرفیت‌هایی که در هرمزگان وجود دارد نیروهای ماهر نیز پرورش داده شوند تا بتوانند در این پروژه ها مشغول به کار گردند.

وی گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان و دیگر نهادهای آموزشی مرتبط باید متناسب با رشته های مورد نیاز در استان، دوره‌های آموزشی را جهت تربیت نیروهای ماهر برگزار کنند تا نیروهای بومی استان بتوانند در پروژه ها و طرح هایی که در حال اجراست جذب شوند.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: اولویت ما ایجاد اشتغال و جذب نیروهای بومی و ماندگار استان هرمزگان می باشد.

همتی با بیان اینکه سال ۹۸ سالی بسیار ویژه محسوب می‌شود ، خاطرنشان کرد: در این سال تمامی مدیران و فرمانداران باید به طور تمام وقت پیگیر امور مختلف باشند تا بتوانیم بر مشکلات غلبه نموده و موفقیت های بزرگ را رقم بزنیم.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که مدیران باید در دستور کار قرار دهند تسریع در فرآیند صدور مجوز هاست تا شرایط برای فعالیت و اشتغالزایی توسط بخش خصوصی تسهیل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز