طرح بازدیدهای میدانی مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم کلید خورد

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۰۸:۵۲:۳۶
کد خبر: ۸۴۳۴۸۶
طرح بازدیدهای میدانی مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم کلید خورد
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز طرح بازدیدهای میدانی اماکن تاریخی و مراکز گردشگری جزیره با هدف استفاده بهینه از ظرفیت های گردشگری، مواریث فرهنگی و صنایع دستی به منظور توسعه و ارتقا کیفیت این خدمات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، طاهره شهرکی با اشاره به اهداف مورد نظر در این طرح بیان کرد: تا کنون چند مرحله بازدید از ظرفیت های صنعت گردشگری سطح جزیره قشم، از جمله موزه ژئوپارک جهانی قشم، پارک نوپک، هتل ها، کمپ پارک های روستاهای هدف گردشگری  و همچنین اکو موزه لافت با هدف استفاده بهینه از ظرفیت های گردشگری در این طرح به انجام رسیده است.

وی با تاکید بر حضور و همراهی کارشناسان مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در این بازدیدها گفت: حضور کارشناسان حوزه سه گانه این مدیریت یکی از اهداف مورد نظر در این برنامه است تا مشکلات تخصصی در این سه بخش با نگاه منسجم تری مورد بررسی قرار بگیرد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: فعالین صنعت گردشگری جزیره یک ظرفیت بزرگ دانشی برای ما هستند و ارتباط نزدیک بین کارشناسان این مدیریت با این سرمایه گذاران می تواند به احصاء مشکلات و اخذ راهکارهای مناسب در جهت دستیابی به اهداف توسعه ای سازمان منطقه آزاد قشم کمک کند. 

به گفته شهرکی، این بازدید ها از سراسر جزیره صورت گرفته  و شناسایی ظرفیت های انسانی که می توانند نقش موثری در رونق صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال داشته باشند، از دیگر اهداف مورد نظر می باشد.

وی اساس پیشرفت هر صنعتی را توجه ویژه به فعالین آن صنعت دانست و عنوان کرد: در پنج سال اخیر به همت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اتفاقات زیادی در زمینه توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری جزیره صورت گرفته اما در بخش ارایه خدمات و کیفیت همچنان نیاز به پیگیری و توجه ویژه داریم.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: با انجام این بازدیدهای میدانی و حضور کارشناسان در محل فعالیت سرمایه گذران، سعی داریم نقایص موجود را شناخته و در جهت رفع آن ها اقدام کنیم تا مراکز گردشگری جزیره به استانداردهای ملی و بین المللی دست پیدا کند.

 شهرکی در توضیح بیشتر اظهار کرد: صنعت گردشگری یک صنعت فراگیر و وابسته به صنایع مختلف بوده که برای جذب و رونق اقتصادی سرمایه گذاران این حوزه، همچنین جلب رضایت گردشگران، نیازمند رعایت نکات و توجه به مولفه های بیشماری است. 

وی بازدید از تاسیسات گردشگری، مراکز گردشگری و سایت هایی که جاذبه طبیعی جزیره محسوب می شوند ولی هنوز به مقصد گردشگری تبدیل نشده اند را در لیست بازدید این طرح میدانی  معرفی کرد و گفت: شناسایی ظرفیت ها، احصاء مشکلات فعالین و رفع نقایص این صنعت، وظیفه ما و کارشناسان این بخش می باشد.

 مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: تمام تلاش کارشناسان این مدیریت جلب رضایت سرمایه گذاران و گردشگران در راستای معرفی بهتر و بیشتر ظرفیت های این جزیره زیبا و رونق اقتصادی آن است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز