ترابی خبر داد:

برگزاری"نخستین جشنواره تئاتر دانش آموزش بازیافت" در بندرعباس

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۱۰:۵۶:۱۲
کد خبر: ۸۴۳۵۶۵
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس از برگزاری نخستین جشنواره تئاتر دانش‌آموزی با هدف ارتقاء فرهنگ شهروندی در زمینه بازیافت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، پطرس ترابی با اعلام این خبر اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس مسئله آموزش‌های شهروندی و خصوصا آموزش در مدارس را به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی خود در فرهنگسازی هرچه بیشتر می‌داند.

وی افزود: در همین راستا، آموزش‌های لازم در سطح مدارس مقاطع مختلف شهر بندرعباس در سال گذشته صورت گرفته که دانش‌آموزان طی این آموزش‌ها با مفهوم پسماند، انواع پسماند، شیرابه و راه‌های مهار آن، هدف از تفکیک و بازیافت و غیره آشنا شد‌ه‌اند.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: به منظور انتقال هرچه بهتر و تاثیرگذاری بیشتر، این آموزش‌ها به شیوه‌های مختلف ارایه شده و در برخی مدارس که فعالیت بیشتری داشته‌اند، با تشکیل گروه‌های تئاتر، دانش‌آموزان علاقمند در این زمینه نیز فعالیت داشته‌اند.

ترابی گفت: پس از بررسی اجرا و مفهوم این تئاترها، ایده برگزاری نخستین جشنواره تئاتر دانش‌آموزی با هدف ترویج فرهنگ شهروندی در زمینه بازیافت شکل گرفت و اکنون نیز شاهد برگزاری آن هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف ارایه آموزش‌های مدیریت پسماند و اهمیت بازیافت زباله برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: پنج گروه از پنج مدرسه در مقطع دبستان در این جشنواره شرکت داشته و به اجرای نمایش‌های خود می‌پردازند.

وی تصریح کرد: این جشنواره از ساعت 9 صبح سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه در محل فرهنگسرای طوبی بندرعباس با اجرای یک گروه آغاز شده و عصر چهارشنبه نیز پایان می‌یابد.

ترابی عنوان کرد: صبح سه‌شنبه یک اجرا، عصر سه‌شنبه دو اجرا و صبح چهارشنبه نیز دو اجرا برای این جشنواره در نظر گرفته شده و آیین اختتامیه و تجلیل از نفرات و گروه‌های برتر نیز عصر چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

این مقام مسئول همچنین گفت: در بخش جنبی نیز مسابقات دانش‌آموزی و آموزش‌های لازم در حوزه بازیافت و موارد مرتبط با آن انجام می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز