پرداخت ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کمک هزینه طرح کارورزی دولت به کارورزان هرمزگان

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۱۱:۱۷:۳۱
کد خبر: ۸۴۴۹۸۱
پرداخت ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کمک هزینه طرح کارورزی دولت به کارورزان هرمزگان
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: دولت تاکنون 11 میلیارد و 800 میلیون ریال کمک هزینه کارورزی به کارورزان فارغ التحصیل دانشگاهی استان پرداخت کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مهندس سلیمی افزود: این مبلغ پرداختی از شهریور 96 زمان آغاز طرح کارورزی فارغ التحصیلان تا پایان سال 97 به کارورزان پرداخت شده است.

وی، مبلغ کمک هزینه پرداختی به کارورزان در مقاطع کاردانی را دو میلیون و 700 هزار ریال و به مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا را به ترتیب 3 میلیون و 100 هزار ریال و سه میلیون و 500 هزار ریال ذکر کرد.

مهندس سلیمی اضافه کرد: امسال نیز این مبلغ برای کارورزان مقاطع کاردانی به سه میلیون و 100 هزار ریال، برای مقاطع کارشناسی سه میلیون و 500 هزار ریال و برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز  4 میلیون ریال افزایش می یابد.

مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی هرمزگان بیان داشت: استان در راستای انعقاد قرارداد و پرداخت کمک هزینه کارورزان فارغ التحصیل در رده سوم کشور قرار دارد.

وی گفت: از زمان اجرای طرح کارورزی تاکنون۷ هزار فارغ التحصیل در هرمزگان در سامانه کارورزی ثبت نام کردند که از این تعداد 2 هزار و 750 نفر واجد شرایط هستند که تاکنون یکهزار و 544 نفر کارورز برای دوره آموزش کارورزی انتخاب و مشغول به فعالیت هستند.

طرح کارورزی با هدف جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در مقطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در همه رشته‌های دانشگاهی بر حسب نیاز بنگاه‌های اقتصادی وتعاونی وکارفرمایان در حال اجراست.

دوره کارورزی حداقل چهارماه و حداکثر شش ماه برای هر کارورز تعیین شده ودرصورت جذب کارورزان در واحد و بنگاه اقتصادی مربوطه، دولت تا دو سال ۱۰۰ درصد حق بیمه سهم کارفرمایان را پرداخت می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز