مدیر بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد:

فقط زولبیا و بامیه مورد تایید وزارت بهداشت موجود در قنادیها تهیه کنید

۱۳۹۸/۰۲/۲۳ - ۰۸:۳۶:۲۰
کد خبر: ۸۴۵۳۴۴
مهندس ماشاالله مریدی مدیر بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر اینکه خرید زولبیا و بامیه فقط از مکانهای مورد تایید بهداشت مانند قنادیها صورت گیرد؛ گفت: شهروندان برای حفظ سلامتی خود از خرید اقلام فوق از دستفروشان مواد غذایی و سوپر مارکتها جدا خوداری نمایند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مهندس مریدی افزود: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان و تمایل به استفاده از زولبیا و بامیه توصیه می شود؛ که هر گونه شیرینی به ویژه زولبیا و بامیه را از محل‌های معتبر خریداری کنند، بسیاری از این نوع مواد غذایی در کارگاه‌های غیرمجاز به خاطر قیمت پایین‌تر تهیه می‌شوند و اجزاء تشکیل دهنده آن معلوم نیست و ممکن است برای سلامت افراد بسیار خطرناک باشد.

وی اظهار کرد: بسیاری از زولبیا و بامیه هایی که در سوپر مارکتها عرضه می شوند بدون مشخصات لازم و در شرایط غیر بهداشتی تهیه شده و بعضا از مواد اولیه بی کیفیت و نامرغوب و در روغنهای که چندین بار استفاده شده تهیه شده اند.

مریدی از شهروندان خواست؛ اقلام فوق الذکر را از محلهای معتبر که تحت نظارت بازرسین بهداشت محیط  هستند خرید نمایند و از تهیه زولبیا و بامیه های سوخته و یا بیش از حد خمیر و یا مانده و تغییر مزه داده شده پرهیز کنند.

 مدیر بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: شهروندان تحت هیچ شرایطی زولبیا و بامیه رنگی خریداری نکنند؛ پس از خرید زولبیا و بامیه از قنادیها و مراکز مجاز حتما در یخچال و یا محل خشک و خنک نگهداری کنند و از نگهداری طولانی مدت اجتناب کنند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز