طرح “نسیم همدلی ۵ ” در بندرعباس کلید خورد

۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۰۷:۵۱:۵۵
کد خبر: ۸۴۵۸۳۱
طرح “نسیم همدلی ۵ ” در بندرعباس کلید خورد
هم‌زمان با ماه مبارک رمضان، در طرح نسیم همدلی ۵ و ویژه‌برنامه “یک شهر، قرآن “، مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس در نقاط مختلف شهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عباس امینی‌زاده شهردار بندرعباس در این‌ خصوص اظهار کرد: ماه مبارک رمضان برترین ماه سال، ماه نزول قرآن و کتب آسمانی و فرصتی فرا روی بندگان است تا توفیق پیدا کنند با روزه گرفتن، عبادت و بندگی خالصانه به درگاه خالق بی‌همتا، تقویت و رشد بعد معنوی، فضائل اخلاقی، تقوا و پرهیزگاری به شناخت و معرفت دست یابند.

وی افزود: شایسته است در این ماه مبارک، با بهره‌گیری از تعالیم رحمانی قرآن کریم و سنّت و سیره اخلاقی پیامبر رحمت (ص)، همه مسلمانان روزه‌دار را به وحدت و برادری دعوت کنیم.

وی تأکید کرد: ماه رمضان، ماه آگاهی بیشتر از حقایق هستی است و این هدف در سایه حفظ، تلاوت قرآن و تدبر در آن به دست می‌آید.

امینی زاده عنوان کرد: با همین رویکرد در ماه مبارک رمضان امسال در پنجمین سال برگزاری طرح نسیم همدلی مسابقات قرآنی شهروندی را در مساجد شهر بندرعباس برگزار خواهیم کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس نیز ابراز کرد: ماه مبارک رمضان، فرصتی بسی ارزشمند است، این ماه فرصتی برای دعا و نیایش و شب‌زنده‌داری است که عشق ملکوتی و انس با محبوب جاودانه را پدید می‌آورد.

الیاس محسنی عنوان کرد: در ماه بهار قرآن، طبیعتاً مساجد شهر بندرعباس بستر مناسبی برای اجرای برنامه‌های قرآنی و جذب جوانان و نوجوانان به مجالس و محافل قرآنی هستند و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس علاوه بر دیگر برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در محلات اجرای ویژه‌برنامه‌های قرآنی در مساجد شهر بندرعباس را در نظر دارد.

وی ادامه داد: در همین راستا سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس، با همکاری مناطق سه‌گانه شهری، موسسه قرآنی بیت النور، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، سپاه ناحیه بسیج بندرعباس، سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس اقدام به برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم برای شهروندان در مساجد سطح شهر کرده است.

محسنی تصریح کرد: مسابقات حفظ قرآن کریم ویژه نونهالان رده سنی ۲ تا ۷ سال و مسابقات قرائت در رده‌های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگ‌سال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود، اضافه کرد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه (۹ رمضان) می‌توانند با مراجعه به مساجد شهر بندرعباس اقدام به نام‌نویسی کنند و یا با شماره‌های ۰۹۱۷۵۳۱۲۵۱۸ و ۰۷۶۳۲۲۴۷۱۶۹ تماس حاصل نمایند و با مراجعه با پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانیwww.sazemanfv.com از جزئیات برگزاری این مسابقات آگاهی پیدا کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز