بندرعباس به شبکه شهرهای خلاق دنیا می پیوندد

۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۰۸:۰۸:۰۶
کد خبر: ۸۴۵۸۳۹
بندرعباس به شبکه شهرهای خلاق دنیا می پیوندد
مشاور شهردار و مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری بندرعباس با اعلام این خبر افزود: هدف اصلی شبکه شهرهای خلاق دنیا کمک به بازیابی ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و خلاق صنایع فرهنگی است که هنرمندان محلی آن را برپا می‌ کنند و پس از آن با مشارکت گذاشتن ایده ها ، تجربه ها و راه حل های خود در زمینه های گوناگون ، راه توسعه اقتصادی را هموار می سازند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، احمد پایدار در این ارتباط اظهار کرد: حفاظت از تنوع فرهنگی، همبستگی میان شهروندان در راستای گسترش و حفاظت از میراث فرهنگ محلی و تقویت هویت فرهنگی شهرها از مهم‌ترین اهداف شبکه شهرهای خلاق است.

وی افزود: همکاری‌های اقتصادی، علمی و فرهنگی، ایجاد تعادل میان ریشه‌های بومی، گسترش فرهنگ کارآفرینی و حفظ هویت بومی و ملی در برابر روند فراگیر جهانی شدن از دیگر أهداف پیوستن شهر بندرعباس به شبکه شهرهای خلاق دنیاست.

به گفته مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های شهرداری بندرعباس، صنایع دستی و هنرهای سنتی، موضوع پیوستن شهر بندرعباس به شبکه شهرهای خلاق  است.

پایدار تصریح کرد: با پیوستن شهر بندرعباس به شبکه شهرهای خلاق دنیا، به دنبال رونق گردشگری، تولید، مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و شناساندن هر چه بیشتر فرهنگ بومی، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خواهیم بود.

وی اظهار امیدواری کرد، با همکاری هنرمندان، پژوهشگران، نویسندگان، سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاههای اجرایی با مرکز خلاقیت و فناوری‌های شهرداری بندرعباس، روند پیوستن به شبکه شهرهای خلاق، شتاب بیشتری به خود بگیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز