جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان اعلام کرد:

شناسایی ودستگیری باند کلاهبردار در بندرعباس

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۰۸:۰۹:۳۴
کد خبر: ۸۴۶۲۸۵
شناسایی ودستگیری باند کلاهبردار در بندرعباس
جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان از شناسایی و دستگیری یک باند کلاهبردار که از طریق سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری می کردند، خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عباسعلی بهدانی فرد گفت: در پی مراجعه یک نفر از شهروندان بندرعباسی به پلیس فتا و اعلام شکایت وی مبنی بر کلاهبرداری ازوی در سایت دیوار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد فردی ناشناس با درج آگهی جعلی فروش وام در سایت دیوار، اقدام به فریب شاکی پرونده کرده و مبلغ ۵ میلیون ریال به بهانه وام بانکی از آن کلاهبرداری کرده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه متهم در سطح وسیعی در استان اقدام به کلاهبرداری کرده، اظهار داشت: در حین رسیدگی به پرونده، شاکی دیگری به پلیس فتا مراجعه و اعلام داشت مبلغ ۳۰ میلیون ریال به بهانه وام از وی کلاهبرداری شده که مشخص شد شیوه و شگرد کلاهبرداری همانند شاکی اول بوده است.

این مقام انتظامی استان خاطر نشان کرد: در بررسی‌های تکمیلی و دقیق‌تر مشخص شد متهم از هویت جعلی برای کلاهبرداری استفاده کرده است که در ادامه با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم به هویت خانم "س. ب" شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در مخفیگاه خود دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه متهم با همکاری همسر و خواهر خود اقدام به کلاهبرداری کرده است، افزود: متهم در بازجویی به عمل آمده، پس از روبه‌رو شدن با ادله جرم اعتراف کرد که با درج آگهی جعلی در سایت دیوار با موضوع وام بانکی، از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

بهدانی فرد در خصوص شیوه ارتکاب جرم توسط متهم، اذعان کرد: متهم با تبلیغات گسترده در سایت دیوار، پس از تماس افراد با وی با بیان وعده‌های دروغین اعتماد آنان را به خود جلب کرده و مبالغ مختلفی را از شهروندان کلاهبرداری کرده است که پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ نفر بدین شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده اند.

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه تاکنون ۳۶ مالباخته که توسط این باند در سایت دیوار از آنان کلاهبرداری شده شناسایی شده اند، از عموم شهروندان خواست به افراد ناشناس در فضای حقیقی و مجاز براحتی اعتماد نکنند و با افزایش آگاهی و هوشیاری، فریب افراد شیاد و کلاهبردار نخورند و درصورت مشاهده و برخورد با هرگونه مورد مشکوک از طریق سانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز