بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در شهرستان سیریک اجرایی می شود

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۰۸:۴۰:۵۱
کد خبر: ۸۴۶۳۰۴
جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان سیریک با محوریت طرح ملی کنترل فشار خون بالا و تشدید بازرسی بهداشت محیط در ماه مبارک رمضان در محل سالن اجتماعات فرمانداری با حضور اعضا تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دبیرشورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان سیریک از آغاز طرح ملی کنترل فشار خون بالا از ۲۷ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: طرح ملی کنترل فشار خون بالا در افراد بالای 30 سال ایرانی و غیر ایرانی در شهرستان سیریک همزمان با سراسر کشور از تاریخ 27 اردیبهشت ماه سال جاری اجرا می شود.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان سیریک با اشاره به اینکه یکی از  بهترین و منطقی ترین راههای ارتقاء سطح سلامت، پیشگیری از بیماری است تصریح کرد: داشتن سبک زندگی مروج سلامت، خودمراقبتی و تغذیه سالم نقش بسزایی در پیشگیری و کنترل بیماری فشارخون بالا در جامعه دارد.

 دکتر غلام رحیمی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص بیماری فشارخون بالا و اثرات سوء آن را یکی از مهمترین هدف اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: این طرح از تاریخ 27 اردیبهشت لغایت 15 تیرماه در دو مرحله آموزش و اطلاع رسانی و غربالگری در تمامی مراکز جامع سلامت، پایگاه های بهداشتی و خانه بهداشت تحت پوشش آغاز خواهد شد.

دکتر رحیمی در خصوص طرح تشدید کنترل و نظارت بر بهداشت محیط  ویژه ماه مبارک رمضان، اضافه کرد: این طرح با هدف تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان همزمان با سایر شهرستان ها تا تاریخ 17 خردادماه اجرا می‌شود.

معاون فرمانداری شهرستان سیریک با تاکید بر اینکه بحث سلامت و امنیت غذایی شهروندان باید از اولویت های جدی همه دستگاه ها باشد، گفت: در خصوص اجرای طرح ملی کنترل فشار خون بالا و همچنین طرح تشدید نظارت بر اماکن تهیه وتوزیع مواد غذایی در ماه مبارک رمضان می بایست با همکاری و همراهی سایر ادارات با جدیت در شهرستان اجرا شود.

علم عباسی با اشاره به اجرای طرح ملی کنترل فشارخون بالا از 27 اردیبهشت در شهرستان، تصریح کرد: تامین سلامت جامعه، محدود به شبکه بهداشت و درمان نیست و تمام افراد، ادارات و سایر ارگان ها باید در این زمینه مشارکت فعال داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز