برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی با موضوع "مهندسی خانواده" در اداره کل تعاون و کار هرمزگان

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۰۹:۴۴:۵۴
کد خبر: ۸۴۸۲۷۴
برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی با موضوع مهندسی خانواده در اداره کل تعاون و کار هرمزگان
یک دوره آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی با موضوع "مهندسی خانواده (آئین همسرداری)" در اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی، مدیرکل امور بانوان اداره کل استانداری هرمزگان گفت: خانواده بعنوان اولین سازمان شکل گرفته در جامعه، پایه­گذار بخش مهمی از سرنوشت انسان بوده و در تعیین سبک و خط مشی زندگی حال، آینده،  محورهای اخلاق، سلامت و عملکرد فرد در محیط اجتماعی و شغلی او نقش بسزایی دارد.

"نازنین شیبانی" با بیان اینکه یکی از دغدغه های امروزه مقابله با آسیب های اجتماعی و ارائه راهبردهای عملیاتی در خصوص مدیریت و کاهش آن در سطح کشور می باشد، افزود: زنان بعنوان سرمایه های اجتماعی و خانواده، رکن اصلی در حفظ سلامت خانواده و ساختن جامعه‌ای سالم بشمار می آیند و تاکید بر تحکیم بنیان خانواده و ارتقای کیفیت زندگی می تواند یکی از عوامل اصلی در پیشگیری از بروز دیگر آسیب های اجتماعی باشد.

وی اضافه کرد: کسب آموزش های لازم در مواجهه با آسیبهای اجتماعی منجر به گرفتن مناسب ترین تصمیم می شود که آموزش این مهارتها برای استحکام بنیان خانواده و جامعه ضروری است چرا که سرعت تحول در دنیای امروز باعث ایجاد دوگانگی و تعارض در فرهنگ خانواده و ایجاد عدم ثبات و تعهد به حفظ حریم خانواده در بین اقشار جامعه در سنین مختلف شده است.

در این دوره آموزشی که  مشاوران امور بانوان دستگاههای اجرایی حضور داشتند، مباحثی همچون سواد ازدواج، منحنی طلاق، اختلال شخصیت، ملاک های انتخاب همسر، مهارت های حل تعارض بین زوجین و ... ارائه شد.

در پایان، پرسش و پاسخ هایی مطرح و مدرس این دوره به سوالات حاضران پاسخ گفت.

قابل ذکر است که با توجه به اهداف معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی، در زمینه  توسعه خدمات رفاهی و کاهش آسیب های اجتماعی از یک سو و نقش بانوان مشاور در دستگاههای اجرایی در راستای آگاه سازی جامعه هدف، اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان هرمزگان بمنظور  اجرایی نمودن  اهداف وزارت متبوع و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و با همکاری اداره کل امور بانوان استانداری با توجه به اهمیت نهاد خانواده بعنوان رکن اساسی جامعه، نسبت به برگزاری دوره آموزشی ویژه بانوان مشاور اقدام نموده است. همچنین این اداره کل از ابتدای سال تاکنون شش دوره آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی با موضوعات مختلف برای گروههای هدف برگزارو در این خصوص برنامه های متعددی دیگری نیز تا پایان سال پیش بینی کرده است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز