طرح نسیم همدلی در منطقه یک شهری بندرعباس برگزار شد

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۰۹:۴۸:۵۰
کد خبر: ۸۴۸۲۷۹
طرح نسیم همدلی در منطقه یک شهری بندرعباس برگزار شد
هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در طرح نسیم همدلی ۵ ویژه‌برنامه"یک شهر، قرآن" ، مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریمدر منطقه یک شهر بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس ابراز کرد: ماه مبارک رمضان، فرصتی بسی ارزشمند است، این ماه فرصتی برای دعا و نیایش و شب‌زنده‌داری است که عشق ملکوتی و انس با محبوب جاودانه را پدید می‌آورد.

الیاس محسنی عنوان کرد: در ماه بهار قرآن، طبیعتاً مساجد شهر بندرعباس بستر مناسبی برای اجرای برنامه‌های قرآنی و جذب جوانان و نوجوانان به مجالس و محافل قرآنی هستند و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس علاوه بر دیگر برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در محلات اجرای ویژه‌برنامه‌های قرآنی در مساجد شهر بندرعباس را در دست اجرا دارد.

وی ادامه داد: در همین راستا سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس، با همکاری مناطق سه‌گانه شهری، موسسه قرآنی بیت النور، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، سپاه ناحیه بسیج بندرعباس، سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس اقدام به برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم برای شهروندان در مساجد سطح شهر کرده است.

محسنی تصریح کرد: مسابقات حفظ قرآن کریم ویژه نونهالان رده سنی ۲ تا ۷ سال و مسابقات قرائت در رده‌های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگ‌سال در منطقه یک شهرداری بندرعباس برگزار شد که از حمایت‌های تمامی افرادی که در این زمینه با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس همکاری داشتند کمال تشکر را دارم.

وی عنوان کرد: مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم در ادامه در مساجد مناطق دو و سه شهری بندرعباس نیز ویژه آقایان و بانوان برگزار خواهد شد.

مدیر منطقه یک شهرداری بندرعباسنیز در این خصوص بیان کرد: رمضان ماه میهمانی خداوند بزرگ است تا با تعظیم در برابر پیشگاه الهی و مقابله با هوای نفس و پرهیزاز کجی‌ها و ناراستی‌ها، بندگی خود را ابراز کنیم و ارادت و عنایت خود را به ساحت خداوند متعال نشان دهیم.

هومن رفیعی بندری افزود: همه برکات و حسنات ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای عبودیت و اخلاص است، رمضان ماه تهذیب نفس و زدودن زنگار گناه و خطا از دل‌هایمان و ماه مناجات و نیایش و استجابت دعاست.

وی ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ توجه به مفاهیم قرآنی و بهره‌گیری از آیات قرآن کریم، مسابقاتحفظ و قرائت قرآن هم‌زمان باماه مبارک رمضان در مساجد منطقه یک شهر بندرعباس برگزار شد.

رفیعی بندری اضافه کرد: این مسابقات در بخش آقایان برای رده سنی نونهالان در رشته حفظ و برای سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالدر رشته ترتیل در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد.

وی گفت: این مسابقات در بخش بانوان در رشته حفظ برای رده سنی نونهالان و در رشته ترتیل نیز برای سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سال در مسجد دانشگاه آزاد برگزار شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز