سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

کاهش قاچاق سوخت زمینه فعالیت های مفید اقتصادی را مهیا می کند

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۰۷:۵۹:۵۲
کد خبر: ۸۵۰۶۷۳
سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: دستگاه های اجرایی هرمزگان برنامه های عملیاتی خود را برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 98 به دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ارائه نمایند.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ دکتر ایرج حیدری در جلسه کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان با اشاره به اهمیت وجود برنامه مدون برای مبارزه با پدیده قاچاق، عنوان کرد: بخش مهمی از دستگاه‌های اجرایی استان برنامه های پیشنهادی خود را برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون استان ارائه نموده اند و ضروری است باقیمانده دستگاه‌های اجرایی برنامه های عملیاتی خود را در سال ۹۸ به کمیسیون اعلام نمایند تا در یک چارچوب مشخص اقدامات در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیگیری و دنبال گردد .

وی با تاکید بر رسیدن سوخت به دست مصرف کننده نهایی، تصریح کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی و تدبیر کرد که سوخت تخصیصی استان به دست مصرف کننده نهایی برسد تا زمینه فعالیت های مفید تولیدی و عمرانی در استان فراهم  گردد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: سوختی که به متقاضیان در استان تخصیص  می شود انتظار است به فعالیت های مفید اقتصادی منتج گردد.

حیدری تصریح کرد : تخصیص سوخت به واحد‌های تولیدی و پروژه‌های عمرانی غیرفعال قابل پذیرش نیست و نظارت در این زمینه به صورت مستقیم بر عهده مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط است.

وی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی براساس پیشرفت فیزیکی پروژه‌های تولیدی و عمرانی  نسبت به تخصیص سوخت اقدام نمایند تا از هرگونه سوء استفاده های احتمالی در این زمینه جلوگیری شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی با نظارت خود زمینه رسیدن سوخت به واحد‌های تولیدی و عمرانی فعال را فراهم نمایند.

حیدری با تاکید بر تشکیل تیم نظارتی در زمینه تخصیص سوخت در استان، خاطرنشان کرد: شرکت پخش فرآورده‌های های نفتی استان به همراه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دستگاه‌های اجرایی با تشکیل یک تیم نظارتی به صورت دوره ای از روند فعالیت پروژه های عمرانی و تولیدی که سوخت دریافت می نمایند، ارزیابی کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: مسئولیت پذیری، دقت  نظر و حساسیت بالای مدیران، زمینه قاچاق سوخت را در هرمزگان کاهش خواهد داد.

حیدری با قدردانی از اقدامات صورت پذیرفته شده در زمینه مبارزه قاچاق سوخت، اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه مبارزه با قاچاق سوخت در خلیج فارس توسط دستگاه های امنیتی به ویژه سپاه پاسداران صورت پذیرفته که جای قدردانی دارد و نیازمند تداوم و تقویت است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط به گونه ای برنامه ریزی کنند که سوخت مورد نیاز  واحد‌های تولیدی فعال استان به موقع تامین گردد و خللی در مسیر فعالیت این واحد ها ایجاد نگردد.

وی تصریح کرد: کاهش قاچاق سوخت زمینه فعالیت های مفید اقتصادی، رونق تولید و بهبود اشتغال را در هرمزگان در پی خواهد داشت.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی برنامه مدونی نسبت به ورود و خروج دام به استان به کمیسیون مبارزه قاچاق کالا و ارز ارائه نمایند و دام های موجود در استان باید شناسنامه دار گردند.

 

نظر شما