۴۵۰ زائر قشمی به حج تمتع می روند

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۰۸:۰۶:۲۵
کد خبر: ۸۵۰۶۷۶
مدیرکل حج و زیارت استان هرمزگان از حضور 450 زائر قشمی در سفر حج تمتع امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ علی اصغر دهقانی در نخستین همایش متمرکز زایرین اهل سنت حج تمتع سال ۱۳۹۸ در قشم با اعلام این خبر بیان کرد: یک هزار و 234 زائر در قالب 9 کاروان در تاریخ های 31 تیر ماه، یکم و دوم مرداد ماه به سرزمین وحی مشرف می شوند.

وی با اشاره به روحانیون و پزشکان همراه این کاروان ها، افزود: تعداد 54 روحانی و پزشک اعضای تیم اجرایی را تشکیل می دهند که به آموزش مناسک و مسایل بهداشتی این سفر خواهند پرداخت.

به گفته دهقانی، هر کاروان با گذراندن 12 جلسه آموزشی، آمادگی لازم برای این سفر معنوی را یافته و با موضوعاتی همچون مسایل اجرایی و امنیتی  سفر آشنا می شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان هرمزگان ادامه داد: این همایش، سومین همایش برگزار شده در استان و نخستین همایش متمرکز زایرین اهل سنت حج تمتع سال ۱۳۹۸ در قشم می باشد.

شایان ذکر است، در حج تمتع امسال 86 هزار و 550 زائر در قالب 572 کاروان از سراسر ایران اسلامی شرکت دارند و این سفرها از تاریخ 17 تیرماه آغاز شده و تا ۱۴مرداد ادامه دارد.

نخستین همایش متمرکز زائرین اهل سنت حج تمتع سال ۱۳۹۸ به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و حجت السلام والمسلمین حاجبی، مسئول اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری استان هرمزگان و فقهای برجسته اهل سنت روز شنبه چهارم خرداد ماه در محل تالار وحدت شهر قشم برگزار شد و شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت قشم به آموزش نمادین مناسک حج تمتع پرداخت.

 

نظر شما