نجات جان مصدومان صاعقه دشت فین بندرعباس توسط اورژانس استان

۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۱۰:۴۳:۵۳
کد خبر: ۸۵۳۰۹۱
نجات جان مصدومان صاعقه دشت فین بندرعباس توسط اورژانس استان
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان از نجات جان 4 نفر توسط تکنسین های اورژانس 115 که بر اثر برخود با صاعقه در ارتفاعات دشت فین روستای خایین مصدوم شده بودند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ دکتر حسین پور افزود: در پی تماس شهروندی از دشت مارم فین و درخواست اورژانس هوایی برای 4 نفر از اهالی روستای خایین که حین جمع آوری گیاهان دارویی در ارتفاعات این روستا دچار صاعقه زدگی شده بودند، با توجه به نزدیک بودن به غروب آفتاب و تاریک شدن هوا چون امکان اعزام بالگرد وجود نداشت، بلافاصله آمبولانس پایگاه شهری فین و آمبولانس پایگاه جاده ای دو راهی آب گرم گنو به محل حادثه اعزام شد.

دکتر حسین پور بیان کرد: تیم اعزامی اورژانس بعد از طی 65 کیلومتر مسیر صعب و العبور، حدود ساعت 17:38 دقیقه به دامنه کوه در روستای خایین رسیدند، از آنجاییکه مسیر صعب العبور بوده و امکان تردد آمبولانس وجود نداشت و با توجه به وخامت حال مصدومین و ضیق وقت، تکنسین های اعزامی بالافاصله، پیاده، همراه با چند بلد محلی، راهی محل حادثه می شوند.

وی اظهار کرد: تیم اورژانس بعد از پیمایش بیش از 10 کیلومتر در مسیر مال رو با شیب تند، حدود ساعت 20 بر بالین مصدومین می رسند.

دکتر حسین پور تصریح کرد: اقدامات اولیه درمانی از قبیل کنترل علائم حیاتی، آتیل گیری، رگ گیری و سرم درمانی برای چهار مصدوم حادثه در محل فوریت توسط تکنسین های اعزامی انجام شده و مصدومین با کمک اهالی حاضر در صحنه بعد از فیکس شدن، طی تلاشی 2 ساعته، به پایین کوه منتقل شدند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان خاطر نشان کرد: بعد از انتقال مصدومین به پایین کوه در ساعت 23، یکی از مصدومین، آقای 14 ساله با تروما به کتف و سوختگی سطحی جهت انتقال به بیمارستان، به آمبولانس هلال احمر که در دامنه کوه حضور داشتند، تحویل داده شد. دو مصدوم دیگر، خانم 22 ساله با سوختگی به دنبال صاعقه زدگی و تروما به اندام تحتانی و آقای 51 ساله با درد شکمی توسط آمبولانس پایگاه گنو به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل شدند.

وی ادامه داد: یک مصدوم دیگر نیز که خانمی 57 ساله بود خوشبحتانه از حال عمومی خوبی برخوردار بوده، جهت انجام اقدامات درمانی غیر اورژانسی به مراکز درمانی ارجاع داده شد.

مصدومین حادثه در ساعت 3:50 دقیقه بامداد به بیمارستان تحویل داده شدند و ماموریت نفس گیر اورژانس بعد از یک تلاش 11 ساعته به پایان رسید.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز