حسینی‌پور خبر داد:

اجرای فاز اول طرح جامع حمل و نقل انبوه‌بر شهر بندرعباس

۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۱۱:۱۸:۳۸
کد خبر: ۸۵۳۱۳۱
اجرای فاز اول طرح جامع حمل و نقل انبوه‌بر شهر بندرعباس
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس با بیان اینکه تعداد ۲۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا از شنبه ۱۱ خرداد وارد چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری بندرعباس می شود، گفت: این اتوبوس ها در چهار مسیر مختلف شهر به عنوان مسیر موقت شروع به کار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ سعید حسینی‌پور با اشاره به شرایط آب و هوایی خاص بندرعباس، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهر و شهروندان بندرعباسی را موضوع حمل و نقل عمومی دانست.

حسینی‌پور اظهار کرد: با توجه به مطالعات انجام شده بر روی تراکم جمعیت و بررسی نیازسنجی صورت گرفته برای مسیرهای بلوار امام حسین(ع) و کوی ملت هر کدام هفت دستگاه و مسیر بیست متری شاهد تعداد سه دستگاه اتووس در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس، با بیان اینکه پیش از این هفت دستگاه اتوبوس در مسیرهای گلشهر و پلیس راه قدیم خدمات رسانی انجام می دادند، بیان کرد: با هدف بالا بردن ظرفیت جابجایی شهروندان و تقویت ناوگان اتوبوسرانی تعداد سه دستگاه اتوبوس به مسیر گلشهر و پلیس راه قدیم اضافه خواهد شد تا در مجموع با ۱۰ دستگاه اتوبوس در این مسیر مردم قادر به جابجایی باشند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس تصریح کرد: مسیر موقت همه این خطوط به مرکز شهر است.

حسینی پور با اشاره بر اینکه ظرفیت هر دستگاه اتوبوس اسکانیا با استاندارد یورو چهار، ۴۱ صندلی و برای افراد ایستاده ۲۲ نفر می باشد، گفت: در این بین معلولین نیز همچون دیگر افراد می توانند به راحتی و بدون نیاز به کمک با استفاده از دستگاه رمپ که برای این اتوبوس ها تعبیه شده است، جهت حمل و نقل درون شهری اتوبوس را جایگزین وسایل نقلیه شخصی و پر هزینه کنند.

وی با تأکید بر اینکه راه اندازی دیگر خطوط و محلات بندرعباس در دستور کار جدی قرار دادهشده است، عنوان کرد: با راه اندازی این اتوبوس ها و تردد در مسیرهای مشخص شده روزانه ۲۷ هزار سفر درون شهری ایجاد خواهد شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: در روز شنبه ۱۱ خرداد همزمان با اجرای این طرح کرایه جابجایی این اتوبوس ها برای شهروندان رایگان بوده و در بقیه روزها کاری اتوبوس‌‌ها، بر اساس نرخ مصوب شورای اسلامی شهر بندرعباس در سال ۹۷،  کرایه به ازای هر نفر ۱۰۰۰ تومان محاسبه خواهد شد.

حسینی پور خاطر نشان کرد: ساعت کاری اتوبوس ها از ساعات اولیه صبح و از ساعت شش صبح تا١٣ و ۳۰ دقیقه ظهر و در بخش بعدی کار آنها از ساعت ١٥:٣٠ تا ۲۳ شب ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان در پایان سخنان خود با یادآوری شماره سامانه پیامکی سازمان خواستار ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات از سوی شهروندان به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۶۱۷۶۱ شد.

 

نظر شما