مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان:

دو فروند هواپیما و ۹ باند فرودگاه برای مبارزه با هجوم ملخ ها در هرمزگان فعال هستند/انجام عملیات مقابله توسط ۵۰ تیم

۱۳۹۸/۰۳/۱۲ - ۰۷:۳۶:۱۳
کد خبر: ۸۵۳۴۸۳
دو فروند هواپیما و ۹ باند فرودگاه برای مبارزه با هجوم ملخ ها در هرمزگان فعال هستند/انجام عملیات مقابله توسط ۵۰ تیم
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با بیان اینکه در زمینه مبارزه با هجوم ملخ ها مدیریت بحران وظیفه هماهنگی و پشتیبانی از جهاد کشاورزی را داشته است، گفت: با هجوم ملخ های صحرایی از بهمن ماه سال گذشته به استان اداره کل مدیریت بحران در راستای همکاری با کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی همکاری و هماهنگی لازم را انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ علیرضا صفا ایسینی ضمن اعلام این مطلب افزود: در واقع کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی متولی اصلی مبارزه و دفع آفات نباتی است و مدیریت بحران وظیفه هماهنگی  و پشتبانی را عهده دار است.

وی خاطر نشان کرد: استاندار هرمزگان در راستای مبارزه جدی با ملخ ها و پیشگیری از نفوذ بیشتر آنها دستورات لازم را صادر کرد و مکاتبات ضروری نیز با وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور به منظور تخصیص اعتبارات مورد نیاز از منابع کشوری و استانی صورت گرفت.

صفا ایسینی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی استان متولی اصلی مبارزه با آفات نباتی از جمله ملخ صحرایی است، افزود: از زمان ورود ملخ ها به استان جهادکشاورزی تمامی تجهیزات و امکانات خود را برای مقابله با این پدیده بسیج کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: در عرصه مبارزه با هجوم ملخ ها 250 نفر در قالب 50 تیم زیر مجموعه جهادکشاورزی در حال ارایه عملیات می باشند.

وی تصریح کرد: در حدود 140 نقطه آلوده در استان توسط دو فروند هواپیما عملیات مقابله و سم پاشی در حال انجام است که عملیات سمپاشی در تمامی مناطق آلوده تا زمان نابودی کامل دسته های ملخ انجام می پذیرد.

صفاایسینی از فعالیت 9 باند فرودگاه به منظور سمپاشی اراضی آلوده خبر داد و گفت: شش باند فرودگاه در شهرستان حاجی آباد، یکی در فین و دیگری در برنطین است.

وی در ادامه بیان کرد: سه باند فرود اضطراری دیگر نیز در قلعه قاضی، بندرخمیر و سیریک در حال احداث می باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان به مسئولیت هماهنگی و تشکیل ستاد مبارزه با ملخ صحرایی در شهرستان ها اشاره کرد و افزود: مسئولیت هماهنگی و تشکیل ستاد مبارزه با ملخ صحرایی در شهرستان ها به ریاست فرمانداران می باشد تا از همه امکانات ، ظرفیت های موجود در شهرستان به منظور مبارزه استفاده شود.

وی تاکید کرد: البته این مبارزه هماهنگی و همکاری جمعی و تمامی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ها را می طلبد.

صفا ایسینی تصریح کرد: از دهیاران به عنوان مدیریت بحران روستاها خواهان همکاری لازم در این زمینه هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز