مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان :

بستک ، جناح و کنگ پیشتاز دفن اصولی پسماند

۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۱۰:۲۹:۱۸
کد خبر: ۸۵۵۱۷۴
حبیب مسیح تازیانی در نشست خبری بمناسبت هفته محیط زیست در جمع خبرنگاران، گفت : سه شهرستان بستک ، جناح و کنگ پیشتاز دفن اصولی پسماند تا آخر امسال در استان هستند .

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛  مسیح تازیانی با اشاره به اینکه با دو اکوسیستم بزرگ خشکی و آبی جز 7 استان کشور در زمینه ذخایر محیط زیستی هستیم ، عنوان کرد : از 21 منطقه تحت مدیریت اداره کل محیط زیست هرمزگان  با 900 هزار هکتار بعد از خوزستان دومین تالاب دریایی در خلیج فارس است .

وی تصریح کرد: با اقدامات شهرداری خمیر و اداره کل  محیط زیست استان شهر تالاب  بندر خمیر بعنوان اولین شهر تالابی ایران در حال ثبت است .

مسیح تازیانی  بیان داشت :متوسط کشوری  به ازای هر 6 هزار هکتار   یک نفر محیط بان است در حالیکه در هرمزگان به ازای هر 20 هزار هکتار یک محیط بان فعالیت می کند .

وی با بیان اینکه اگر هر سال 20 نفر به بدنه سازمان محیط زیست اضافه شوند در سال 1400 به ازای هر 6 هزار هکتار در استان هرمزگان یک نفر محیط بان داریم ، افزود : از سازمان محیط زیست درخواست کردیم در استخدام ها سهمیه استان هرمزگان را دو برابر کنند.

مدیر کل اداره کل  محیط زیست هرمزگان در زمینه فاضلاب شهری با اشاره به اینکه سه نقطه ساحلی سالم ؛ پارک ورزش ، دولت و غدیر در بندرعباس داریم ،  اظهار داشت: 5 نقطه آلوده خواجه عطا، خور گورسوزان، پارک کپ اشکن و دو منطقه در سورو است همچنین پلاژ بانوان در منطقه آلوده قرار دارد.

این مسئول ابراز داشت : روزانه یکهزارو 254 تُن پسماند عادی تولید می شود که از این مقدار 794 تُن پسماند در شهرها و 460 تُن در روستاها تولید می شود.

وی با بیان اینکه  میانگین سرانه تولید پسماند به ازای هر نفر 705 گرم است ، اضافه کرد : مقدار پسماند تولید شده روزانه در شهر بندرعباس 40 تُن است که 15 درصد جهت بازیافت در کل استان و 85 درصد بصورت دفن اصولی و غیر اصولی انجام می شود .

شایان ذکر است؛ هفته محیط زیست با شعار کاهش آلاینده ها و پسماند،آسمان آبی ، زمین سبز از 16 الی 21 خرداد ماه آغاز شد .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

 

نظر شما