بنادر صیادی محور توسعه روستا،شهر و کشور

۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۱۰:۳۶:۲۸
کد خبر: ۸۵۵۱۸۱
بنادر صیادی محور توسعه روستا،شهر و کشور
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان در بازدید از ظرفیت های صید و صیادی قشم با بیان اینکه بنادر صیادی محور توسعه روستا،شهر و کشور می توانند باشند گفت: بهره برداران بنادر صیادی علاوه بر فعالیت های مرتبط با صید و صیادی در توسعه ورزشی،ایجاد زیر ساخت های گردشگری و جذب توریست،فرهنگی و امور اجتماعی نیز مشارکت دارند.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛  محمد جوانمرد با بیان اینکه صید و صیادی در جزیره قشم از مشاغل مهم و آبا اجدادی مردم این منطقه است گفت:خوشبختانه صیادان این منطقه مشارکت خوبی در حفظ ذخایر آبزیان در راستای صید و صیادی پایدار دارند.

وی با بیان اینکه بنادر صیادی جاذبه های دیدنی فراوانی برای مردم دارد گفت: پیگیر ارتقای بحث گردشگری و ایجاد زیرساخت های پذیرش گردشگر در بنادر صیادی و همچنین ارتقای ظرفیت جذب گردشگر در بنادر صیادی هستیم.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت رونق تولید، ایجاد اشتغال و ارتقای ارزش افزوده صید گفت: ناوگان صیادی قشم  با حدود یک‌هزار و 300 فروند شناور صیادی و بیش از هفت هزار نفر صیاد سهم قابل توجه ای در صید و صیادی کشور و استان دارد.

وی قرار گرفتن برنامه توسعه فضای سبز،ایجاد بوستان خانواده، چمن زمین فوتبال،احداث زمین ورزشی دربرنامه های سال ۹۸ بهره برداران بنادر صیادی، تاکید بر بازسازی و بهسازی ساختمان اداری بندر، ایجاد سایبان و فضای خدماتی برای تعمیر تور و ارائه خدمات صیادی به قایق داران صیاد، نظارت و بازدید از تخلیه صید، تداوم برگزاری دوره های آموزشی ،بیومتری و ارائه به موقع آمار صید و... را از اهم موارد مورد اشاره خواند.

گفتنی است در این بازدید ها از مرکز تخلیه صید رمچاه، بندر صیادی سلخ، بندر صیادی باسعیدو،مرکز تخلیه صید مسن و... نیز بازدید شد و مصوباتی در راستای برنامه های فوق در دستور کار معاونت صید شیلات استان قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز