پیوستن مدیرعامل سازمان بنادر به بسیج ملی کنترل فشار خون

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۰۸:۰۲:۱۹
کد خبر: ۸۵۷۰۹۷
پیوستن مدیرعامل سازمان بنادر به بسیج ملی کنترل فشار خون
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی به همراه اعضای شورای هماهنگی حمل و نقل استان هرمزگان به کمپین بسیج ملی فشارخون پیوستند.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ "محمد راستاد" معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی که روز دوشنبه 20 خردادماه به هرمزگان سفر کرده بود، پس از پایان نخستین نشست شورای هماهنگی حمل و نقل استان هرمزگان که در بندر شهید رجایی برگزار شد،

به همراه مدیران شرکت کننده در نشست این شورا، با عضویت در طرح ملی کنترل فشار خون، به این کمپین پیوستند.

 محمد راستاد که ریاست جلسه نخست شورای هماهنگی حمل و نقل استان هرمزگان در سال 98 را برعهده داشت، همراه با دیگر اعضای این شورا متشکل از مدیران کل ادارات زیر مجموعه وزارت راه (بنادر و دریانوردی، راه و شهرسازی، شرکت

فرودگاه ها، هواشناسی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه، هواپیمایی جمهوری اسلامی، آزمایشگاه مکانیک فنی خاک و راه آهن جمهوری اسلامی ایران) به طرح بسیج ملی کنترل فشار خون پیوستند.

یادآور می شود، مرحله دوم طرح ملی کنترل فشار خون با هدف اجرای برنامه ملی غربالگری وکنترل فشار خون شناسایی افراد مبتلا و انجام مراقبتهای درمانی با مشارکت وزارت بهداشت از 18 خردادماه جاری، آغاز و تا 15 تیرماه ادامه دارد.

شایان ذکر است، طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان با فعالیت سه درمانگاه و یک پایگاه اورژانس در بندر شهید رجایی، پایگاه اورژانس بندر شهید باهنر و شهرک های مسکونی در حال اجراست.
گفتنی است، افراد بالای 30 سال، زنان باردار و بیماران کلیوی گروه هدف این طرح هستند. با اجرای این برنامه، در یک دهه اینده آمار سکته قلبی، مغزی و نارسایی کلیه کاهش چشمگیری خواهد یافت.

بر اساس گزارش های اعلام شده توسط وزارت بهداشت، نزدیک به 50 درصد از افرادی که مبتلا به فشار خون هستند، از بیماری شان اطلاع ندارند؛ فشار خون طبیعی بین 12-7 است.

فشار خون با علایم خاموش پس از 15 سال باعث نارسایی در بدن می شود که بر روی روند کار و زندگی افراد تاثیرات منفی می گذارد و می تواند چرخه زندگی را مختل کند.

 

نظر شما