استاندار هرمزگان در ستاد بازآفرینی استان:

هیئت اجرایی بازآفرینی شهری و نوسازی بافت های فرسوده با اختیارات کافی در هرمزگان تشکیل شد

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۰۸:۲۶:۲۹
کد خبر: ۸۵۷۱۱۷
هیئت اجرایی بازآفرینی شهری و نوسازی بافت های فرسوده با اختیارات کافی در هرمزگان تشکیل شد
استاندار هرمزگان از تشکیل هیئت اجرایی بازآفرینی شهری و نوسازی بافت های فرسوده با اختیارات کافی در هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ دکتر فریدون همتی در نشست ستاد بازآفرینی استان هرمزگان عنوان کرد: بازآفرینی شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده از سیاست های مهم و مورد تاکید رئیس جمهوری و دولت است.

وی ادامه داد: بر این مبنا و با توجه به وجود محلات دارای بافت های فرسوده در استان هرمزگان و به ویژه شهر بندرعباس، نوسازی این بافت ها در این استان آغاز شده است.

استاندار هرمزگان افزود: در حال حاضر تمرکز اصلی بر روی نوسازی بافت های فرسوده در محله چاهستانی های بندرعباس با توجه به وسعت این منطقه قرار دارد و در نظر داریم تا در این زمینه کاری نمونه را در سطح کشور انجام دهیم.

همتی تصریح کرد: خوشبختانه اختیارات مناسبی از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران به استان هرمزگان تفکیک شده تا بتوانیم طرح بازآفرینی و نوسازی بافت های فرسوده در محله چاهستانی ها را به شکل مناسبی اجرا و آن را به الگویی برای سایر محلات تبدیل نماییم.

وی گفت: با توجه به تفویض اختیارات، هیئت اجرایی بازآفرینی شهری و نوسازی بافت های فرسوده در هرمزگان تشکیل شد که به صورت جدی نوسازی بافت‌های فرسوده را در استان و به ویژه در شهر بندرعباس پیگیری خواهد کرد.

طرح های نوسازی بافت های فرسوده با اهتمام و توجه ویژه استاندار هرمزگان در این استان در حال انجام است

مهندس سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در این نشست عنوان کرد: طرح های نوسازی بافت های فرسوده با اهتمام و توجه ویژه دکتر همتی استاندار هرمزگان در این استان آغاز شده و در حال انجام است.

وی ادامه داد: برای سرعت بخشیدن به اجرای این طرح ها اختیارات مناسبی در قالب هیئت اجرایی بازافرینی شهری به استان تفویض شد که این هیئت به صورت مستقیم و با اختیارات کافی مسئول اجرای طرح های نوسازی بافت های فرسوده به ویژه در محله چاهستانی های بندرعباس است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مردم ساکن در محلات دارای بافت فرسوده می توانند با مراجعه به این هیئت که از مجموعه معاونت عمرانی استانداری، شهرداری بندرعباس و اداره کل راه و شهرسازی استان تشکیل شده و نمایندگان سایر دستگاه‌های مرتبط نیز در آن حضور دارند، تمامی امور خود را انجام دهند.

پژمان خاطرنشان کرد: با این اقدام در تلاش هستیم تا با ساز و کار مناسبی در اقدامات نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع و هر چه زودتر واحدهای مسکونی در این محلات احداث شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان داشت: برای انجام مناسب طرح نوسازی بافت‌های فرسوده در محله چاهستانی های بندرعباس نیاز است یک مشاور خوب و قوی در حوزه شهرسازی در این محله مستقر شود و با رویکرد و طرح و برنامه مناسبی نوسازی بافت های فرسوده این محله صورت گیرد.

وی اضافه کرد: باید تمامی جزئیات و موارد مرتبط با مباحث اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در ساخت و ساز واحدهای مسکونی جدید در محله چاهستانی های بندرعباس مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تاکنون زحمات و تلاش‌های خوبی در استان هرمزگان برای نوسازی بافت های فرسوده از جم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز