رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سفر به شهرستان رودان خبر داد:

نصب دستگاه سی تی اسکن شهرستان رودان در آینده ای نزدیک / چهار دستگاه دیالیز به بیمارستان امام علی (ع) رودان اختصاص یافت

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۱۰:۰۲:۴۹
کد خبر: ۸۵۸۱۶۷
نصب دستگاه سی تی اسکن شهرستان رودان در آینده ای نزدیک / چهار دستگاه دیالیز به بیمارستان امام علی (ع) رودان اختصاص یافت
اختصاص یک دستگاه آمبولانس به یکی از مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان رودان راه اندازی پایگاه اورژانس 115

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ در سفر دکتر حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان به همراه دکتر دیندارلو و دکتر غریب زاده معاونین بهداشتی و درمان به شهرستان رودان و بازدید از بیمارستان امام علی (ع) و بعضی مراکز خدمات جامع سلامت روستایی موارد و نیازهای درمانی این شهرستان بررسی شد.

 

دکتر حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در نشست با متخصصین بیمارستان امام علی (ع) شهرستان رودان که به منظور بررسی مسائل و خواسته های آنان تشکیل شد از نصب دستگاه سی تی اسکن شهرستان رودان در آینده نزدیک خبرداد و گفت: شهرستان رودان به لحاظ نزدیکی به شهرهای جنوب کرمان و همچنین غرب سیستان و بلوچستان پذیرای بیماران زیادی از این مناطق برای درمان است که لازم بود در بخشهایی از خدمات درمانی که ارائه می شود باز نگری کنیم.

به گفته متخصصین در جلسه با راه اندازی دستگاه سی تی اسکن تعداد بیماران مراجعه کننده به شهرستان بندرعباس 30 درصد کاهش می یابد.

دکتر فرشیدی در جمع پزشکان متخصص بیمارستان رودان تاکید کرد: 4 دستگاه دیالیز هم به بیمارستان امام علی (ع) شهرستان رودان اختصاص داده شود تا در آینده‌ای نزدیک شاهد کاهش تراکم کاری در بخش‌های دیالیز این بیمارستان باشیم.

کوروش نیک طبع معاون فرمانداری شهرستان رودان هم که در جلسه متخصصین بیمارستان رودان حضور داشت از خدمات پزشکان و پرستاران قدردانی کرد و گفت: 300 متر مربع به فضای مرکز بهداشتی درمانی زیارتعلی برای راه اندازی تسهیلات زایمانی توسط فرمانداری این شهرستان انجام می شود.

دکتر حسین فرشیدی در جلسه ای که با دکتر نظرنژاد مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان و کارشناسان این شبکه تشکیل شد ضمن بررسی وضعیت و پیشرفت اجرای طرح ملی کنترل فشار خون تصریح کرد: مادران باردار، بیماران کلیوی و افراد بالای 30 سال باید به هر ترتیبی و با مدیریت لازم غربالگری شوند و در ادامه این روند آموزش شهروندان و اطلاع رسانی حتما و با دقت و حساسیت بیشتری انجام شود.

برنامه بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در 12 مرکز بهداشتی درمانی روستایی ، یک مرکز خدمات جامع سلامت شهری، 5 پایگاه سلامت شهری، یک پایگاه سلامت روستایی ؛ 58 خانه بهداشتی و 8 ایستگاه ثابت و سیار در شهرستان رودان درحال اجرا است.

در این طرح جمعیتی بالغ بر 54 هزار نفر مورد غربالگری قرار میگیرند که تا کنون 15 هزار و 291 نفر تست فشارخون را انجام داده اند.

شناسایی بیماران HIV  و عواملی که منجر به رفتارهای پرخطر و کاهش ریسک پذیری از مواردی بود که در این جلسه به بحث گذاشته شد که دکتر حسین فرشیدی تنها راه کنترل و مقابله با آن را دادن آموزش به شهروندان دانست.

بازسازی و بهینه سازی مرکز بهداشتی درمانی زیارتعلی  و راه اندازی تسهیلات زایمانی از مصوبات این جلسه بود..

در بازدیدهای رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان و معاونین بهداشتی و درمان از مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان رودان یک دستگاه آمبولانس به مرکز روستای بیکاه اختصاص داده شد و راه اندازی پایگاه اورژانس جاده ای 115 روستاهای جغین شمالی و جنوبی در دستور کار معاون درمان دانشگاه قرار گرفت.

مراکز خدمات جامع سلامت خیرآباد، جغین شمالی و بیکاه شهرستان رودان توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان و تیم همراه پایش شدند.

شهرستان رودان در شرق هرمزگان و یک میلیون و 278 هزار و 869 نفر جمعیت دارد.

این شهرستان دارای یک بیمارستان 64 تخت خوابی، 77 مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه و خانه بهداشت است.

 

 

نظر شما