یک هزار و ۲۰۰ هکتار زمین به ساماندهی ماهی خشک در قشم اختصاص یافت

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۰۷:۲۵:۴۷
کد خبر: ۸۵۸۶۳۲
یک هزار و ۲۰۰ هکتار زمین به ساماندهی ماهی خشک در قشم اختصاص یافت
مدیر املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم از اختصاص 12 سایت، در مجموع به وسعت یک هزار و 200 هکتار، به منظور ساماندهی فعالیت های حوزه صادرات ماهی خشک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ احمد دیرستانی با اشاره به تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مبنی بر لزوم ساماندهی مزارع ماهی خشک به عنوان یک محصول صادرات محور، بیان داشت: فعالین این حوزه می توانند پس از ثبت نام در سامانه نرم افزاری تسهیل در صادرات منطقه آزاد قشم از طریق تعاونی‌های صیادی، با اخذ پنل کاربری و ثبت اطلاعات خود در زمین های جانمایی شده به فعالیت پرداخته و محصول خود را صادر کنند.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح ساماندهی فعالین حوزه ماهی خشک در تاریخ 20 تیرماه سال جاری، پس از اتمام این دوره صید، افزود: فعالان این حوزه طی مدت تعیین شده  فرصت دارند تا با انتقال به زمین های جانمایی شده، برای دوره بعدی صیادی آماده شوند. 

به گفته دیرستانی، پس از اجرایی شدن این طرح، فعالیت تمامی فعالین این حوزه صرفا بر روی زمین های این سایت های ۱۲گانه صورت می‌پذیرد و هرگونه فعالیتی بر روی اراضی دولتی خارج از محدوده های تعیین شده به منزله تصرف در اراضی تلقی شده و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

مدیر املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: مدیریت فعالیت در این اراضی با تعاونی های صیادی بوده و هرگونه فعالیت در حوزه ماهی خشک در جزیره قشم فقط از طریق این تعاونی ها صورت می پذیرد. 

گفتنی است، در سه ماهه نخست امسال، سه هزار و ۲۰۰ تُن ماهی خشک از جزیره قشم صادر شده و این در حالی است که رقم صادرات ماهی خشک طی سراسر سال گذشته، چهار هزار و ۷۶۸ تُن بوده است.

هم اکنون حدود 8 هزار نفر در زنجیره صید تا صادرات ماهی خشک در جزیره قشم فعالیت دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز