اختتامیه سومین جشنواره قرآنی «رهپویان ولایت» در هرمزگان

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۰۹:۱۴:۵۹
کد خبر: ۸۵۸۶۸۴
معاون فرهنگی کمیته امداد هرمزگان گفت: مراسم اختتامیه سومین جشنواره قرآنی و نهج‌البلاغه استانی با حضور 200 نفر از دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد هرمزگان در شهر بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ عیسی زارعی، معاون فرهنگی کمیته امداد استان هرمزگان اظهار داشت: ترویج فرهنگ منور قرآنی، تشویق فرزندان خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد برای فراگیری علوم قرآنی، شناسایی استعدادهای قرآنی و فراهم نمودن زمینه انس و الفت با قرآن ازجمله اهداف برگزاری جشنواره قرآنی است.

وی افزود: مراسم اختتامیه سومین جشنواره قرآنی استانی و نهج‌البلاغه با حضور 200 نفر از دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد هرمزگان در سالن سازمان منابع طبیعی شهر بندرعباس برگزار شد.

زارعی گفت: این دوره مسابقات با عنوان «رهپویان ولایت» در سه رده سنی 6 تا 12 سال، 12 تا 16 سال و از 16 سال به بالا برگزار شد و شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و نهج‌البلاغه با یکدیگر در مدت دو روز به رقابت پرداختند.

معاون فرهنگی کمیته امداد هرمزگان خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات در سطح شهرستان‌ها در اسفندماه سال 97 برگزار و نفرات برتر به مرحله استانی راه‌یافته بودند و برگزیدگان این مرحله نیز به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

علی الهیاری، مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان نیز در این مراسم خطاب به شرکت‌کنندگان جشنواره قرآنی گفت: شما که امروزه در چنین محفل معنوی و مقدسی حضور دارید و با صدا و صوت دل‌نشین خود، کلام وحی را زمزمه و فضا را عطرآگین ساخته‌اید، مطمئن باشید که قرار گرفتن در پرتو قرآن، از الطاف الهی است و توفیقی است که خداوند متعال نصیب شما خوبان کرده است.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان، توجه به جایگاه و منزلت قرآن کریم در فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و همچنین لزوم برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند درزمینهٔ آموزش‌ها و برگزاری مسابقات قرآن کریم را ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این نهاد در امور فرهنگی اعلام کرد.

وی در پایان تصریح کرد: یکی دیگر از سیاست‌های مهم کمیته امداد، برنامه‌ریزی و حرکت در جهت جاری شدن مفاهیم و دستورات قرآن در ابعاد مختلف زندگی خانواده‌های تحت حمایت است و بدون شک با تقویت بعد ایمانی خانواده‌ها آسیب‌پذیری آن‌ها در مقابل آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

شایسته ذکر است در این جشنواره تعداد 25 نفر از برگزیده های این مسابقات در هر رشته به مرحله کشوری راه یافتند.

 

نظر شما