تلاش خواهد شد در سالجاری دانش آموزی از تحصیل بازنماند/در انتخاب مدیران مدارس حساسیت بخرج دهیم/دایر کردن مدرسه عشایری مدنظر آموزش و پرورش می باشد

۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۰۷:۱۸:۰۵
کد خبر: ۸۵۹۱۱۱
جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان خمیر با موضوع طرح پروژه مهر به ریاست فرماندار این شهرستان تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ فرماندار خمیر در این جلسه اظهار داشت:هر ساله شروع سال تحصیلی ، مهمترین موضوع در روزهای پایانی تابستان در سطح جامعه می باشد که به نوعی کل خانواده ها را درگیر می کند.

 

وی افزود:بدون شک آموزش و پرورش بعنوان بزرگترین دستگاه دولتی و با بیشترین تعداد جمعیت با همه اقشار در ارتباط است و برنامه‌ریزی های آموزش و پرورش ارتباط مستقیمی در رضایتمندی مردمی و البته در سرنوشت دانش آموزان، خانواده‌ها و توسعه جامعه دارد. 

 

عالی ترین مقام دولت در شهرستان گفت:جهت اجرای دقیق پروژه مهر ، باید برنامه ریزی لازم انجام شود تا دانش آموزان شهرستان بتوانند در یک وضعیت با ثبات و آرام در روز اول مهر حضوری با نشاط در مدارس شهرستان داشته باشند. 

 

این مسئول در ادامه با بیان اینکه در انتخاب مدیران مدارس حساسیت بیشتری بخرج دهیم ، اضافه کرد:باید مدیرانی را در مدارس به کار گماریم که همه توان خود را جهت فراهم ساختن بستر مناسب برای دانش آموزان بکار گیرند و با برنامه ریزی مناسب و صحیح برای سال تحصیلی پیش رو از هیچ اقدامی برای ارتقای کیفیت آموزشی ، دریغ نکنند.

 

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان ادامه داد: مدیران و معاونین تلاش کنند با اجرای دقیق پروژه مهر مدارس منطقه خود را به بهترین شکل ممکن برای استقبال از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری آماده کنند.

 

میرهاشم خواستار با بیان اینکه نتیجه پروژه مهر، باید سالم سازی و بانشاط کردن مدارس برای دانش ‌آموزان باشد اضافه کرد: با اجرای مطلوب پروژه مهر می توان مدارس را بانشاط، سالم و سرزنده در اختیار دانش آموزان قرار داد.

 

فرماندار خمیر در خاتمه با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها و دهیاری ها در بحث پروژه مهر ورود پیدا کنند تصریح کرد: همه دستگاه هایی که می‌توانند برای رفاه دانش آموزان هر اقدامی انجام دهند، باید وارد عرصه شوند.

 

در ادامه محمد فولادی دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان خمیر پروژه مهر را یکی از مهمترین برنامه‌های سالانه آموزش و پرورش عنوان کرد و خاطرنشان نمود: ایجاد فضایی با نشاط، کیفیت‌بخشی، ارتقا عدالت آموزشی و تلاش در راستای تأمین تجهیزات مورد نیاز مدارس ازمزیت‌های مهم این طرح است.

 

رئیس آموزش و پرورش شهرستان خمیر با اشاره به اهمیت پروژه مهر و فعالیت کارگروه های پنج گانه در طول تابستان ، بر ساماندهی فضا ، تجهیزات و به ویژه نیروی انسانی تاکید کرد.

 

وی ادامه داد : یکی از اقدامات پروژه مهر سازماندهی نیروی انسانی است و باید در جلسات مستمر کاری کلیه جوانب کار مدیریت شود .

 

این مسئول با بیان اینکه برای بهبود وضعیت مدارس همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی نیز از ضروریات است، عنوان کرد: شهرداری ها و دهیاری ها ، شبکه بهداشت و درمان و دیگر نهادهای مرتبط با پروژه مهر در راستای وظایف خود ضروری است اقدامات لازم را به عمل آورند.

 

وی در بخشی از سخنان خود نیز با اشاره به موضوع ترک تحصیل برخی دانش آموزان بویژه  کپرنشینان خارج از محدوده شهر خمیر گفت: با توجه به تجمع ساکنان این کپرنشین ها در برخی از فصول سال در این محدوده ،بعضا چالش هایی در خصوص ترک تحصیل این افراد بوجود می آید که در این راستا ساماندهی دانش آموزان این افراد و همچنین پیگیری جهت دایر کردن مدرسه عشایری در این نقطه مدنظر آموزش و پرورش است.

 

وی در پایان این وعده را داد که در سال تحصیلی آینده تلاش خواهد شد هیچ دانش آموزی از تحصیل بازنماند و مدرسه ای نیز در شهرستان تعطیل نشود.

 

شایان ذکر است در این نشست گزارشی از مهم ترین برنامه های ستاد پروژه مهر نظیر: مشکل سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان در برخی از روستاها ، تعطیلی برخی از مدارس در صورت به حدنصاب نرسیدن ،رعایت سلسله مراتب اداری ، کمبود فضای فیزیکی برخی از مدارس و تخصیص فضای کلاس درس به این مدارس ، وضعیت مدارس در حال ساخت و افتتاح آن ها در هفته دولت ، توسعه و تجهیز برخی مدارس و استفاده از ظرفیت خیرین در این راستا ،قرارداد با مشاوران آموزشی در قالب ایجاد طرح های انگیزشی و ... توسط برخی از مسئولین کمیته های پنجگانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

کمیته های پنجگانه شامل سازماندهی، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ، تایید صلاحیت ، نظارت و ارزیابی و انتصابات می باشند که در طول اجرای طرح پروژه مهر در آموزش و پرورش فعالیت خود را انجام می دهند

 

نظر شما