دکتر همتی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان:

صدور ۱۴ مجوز مرز رسمی جدید برای هرمزگان نقش بسیار مهمی در رشد چشمگیر صادرات کالاهای غیرنفتی این استان داشته است

۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۰۷:۲۴:۱۳
کد خبر: ۸۵۹۱۱۲
صدور ۱۴ مجوز مرز رسمی جدید برای هرمزگان نقش بسیار مهمی در رشد چشمگیر صادرات کالاهای غیرنفتی این استان داشته است
استاندار هرمزگان صدور ۱۴ مجوز مرز رسمی جدید برای هرمزگان را در رشد چشمگیر صادرات کالاهای غیرنفتی این استان بسیار مهم و تاثیرگذار دانست.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ دکتر فریدون همتی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان بر لزوم توسعه بنادر کوچک در این استان تاکید کرد و بیان داشت: با تلاش های صورت گرفته طی دو سال اخیر ۱۴ مجوز مرز رسمی جدید برای استان هرمزگان صادر شده است

وی ادامه داد: دریافت مجوز این مرزهای رسمی از وزارت کشور کمک بسیاری به رونق صادرات کالاهای غیرنفتی در استان هرمزگان داشته است.

استاندار هرمزگان افزود: این مرزهای رسمی برای مناطق مختلف ساحلی در هرمزگان اخذ شده و نیاز است نسبت به توسعه بنادر کوچک و همچنین استقرار و ایجاد امکانات مورد نیاز جهت صادرات و واردات کالا از سوی دستگاه‌های مسئول همچون دریابانی، استاندارد، دانشگاه علوم‌پزشکی، گمرک و بنادر در این مناطق اقدام شود.

همتی تصریح کرد: افزایش چشمگیر میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در استان هرمزگان طی دو سال اخیر حاصل اقدامات خوب انجام شده در این حوزه از جمله رفع موانع صادرات در این استان بوده است.

وی خواستار احصای کالاهای مورد نیاز در کشورهای همسایه شد و اظهار داشت: باید رصد دقیقی در این خصوص صورت گیرد تا بتوانیم کالاهای مورد نیاز کشورهای همسایه را از طریق هرمزگان به این کشورها صادر کنیم.

 

نظر شما