بندر شهید باهنر؛ کانون سفرهای دریایی ایرانیان به جنوب خلیج فارس/جهش ۱۶۵ درصدی سفرهای بین‌المللی با ترابری ۱۲۰۰۰نفر

۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۰۷:۳۸:۴۰
کد خبر: ۸۵۹۱۲۲
بندر شهید باهنر؛ کانون سفرهای دریایی ایرانیان به جنوب خلیج فارس/جهش ۱۶۵ درصدی سفرهای بین‌المللی با ترابری ۱۲۰۰۰نفر
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در استان هرمزگان از ترابری دریایی بیش از۱۲هزار نفر مسافر در مسیر بین المللی بندرعباس- شارجه امارات با ثبت رشد ۱۶۵ درصدی طی دوماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ "حمیدرضا محمدحسینی" با بیان اینکه بیشترین تمرکز سفرهای دریایی در آب‌های جنوبی ایران و بویژه در مسیرهای دریایی هرمزگان قرار دارد، گفت: بندر شهید باهنر در مرکز استان هرمزگان با بهره مندی از پایانه فعال دریایی "خلیج فارس" یکی از اصلی‌ترین بنادر ایران در انجام سفرهای بین‌المللی است.

وی با اشاره به اینکه طی دو ماه نخست سال جاری ۱۲هزار و ۴۴۸ نفر مسافر بندر شهید باهنر را برای انجام سفرهای دریایی بین‌المللی خود انتخاب کردند، خاطرنشان کرد: حجم این سفرها در هم‌سنجی با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۶۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به اینکه این تردد دریایی در طول هفته و در چند نوبت بین بندر شهید باهنر و بندر شارجه امارات برقرار است، افزود: در این مسیر دریایی دو خط کشتیرانی کرانه لاین و هوپاد دریا، سفرهای دریایی بین‌المللی را انجام می‌دهند که در مجموع قابلیت حمل ۸۳۰ نفر مسافر و ۱۰۰دستگاه خودرو سواری را دارند.

محمدحسینی، معافیت حمل بار همراه مسافر در این سفرهای دریایی با توجه به هر بلیت از ۸۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم به عنوان مزیت مهم نسبت به سفرهای هوایی دانست و گفت: مسافت این سفرهای دریایی در مسیر بندرعباس-شارجه ۱۳۰مایل دریایی (۲۴۰ کیلومتر) است که امکان تجربه نمودن ۱۱ ساعت دریانوردی در پهنه آب های فیروزه ای رنگ خلیج فارس را برای مسافران فراهم می کند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر دو خط کشتیرانی کرانه لاین با کشتی اقیانوس پیمای سانی و خط کشتیرانی هوپاد دریا با کشتی هرمز۱۴ در این مسیر دریایی تردد نموده و ۱۰ سفر دریایی را در طول هفته انجام می دهند.

 

 

 

نظر شما