مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد :

صادرات ۳۷ تن ماهی خشک قشم به مقصد سریلانکا

۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۰۷:۴۶:۱۹
کد خبر: ۸۵۹۱۲۸
صادرات ۳۷ تن ماهی خشک قشم به مقصد سریلانکا
مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات 37 تن ماهی خشک به مقصد سریلانکا از طریق سامانه تسهیل در صادرات در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ هرمز امیری گفت: ۲۴ ساعت پس از راه اندازی سامانه تسهیل در صادرات منطقه آزاد قشم و با دستور ویژه معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان، روز یکشنبه محموله 37 تُنی ماهی خشک توسط یکی از تعاونی‌های فعال این بخش از قشم به سریلانکا صادر شد.

وی ادامه داد: فعالان این حوزه باید برای اخذ مجوز صادرات به تعاونی‌ها مراجعه و نسبت به ثبت نام در سامانه تسهیل صادرات اقدام کنند و نمایندگان تعاونی های صیادی، مسئول ثبت نام و صدور کد رهگیری در سامانه تسهیل صادرات منطقه آزاد قشم هستند.

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: پس از تکمیل اطلاعات افراد متقاضی در سامانه تسهیل در صادرات که شامل اطلاعات فردی، محل زمین در سایت ساماندهی، تعداد اشتغال ایجاد شده، ظرفیت تولید در روز، مقدار صادرات و... می شود، تعاونی های صیادی می‌توانند با دریافت کد رهگیری یکتا برای هر یک از فعالین این حوزه و ارائه آن به گمرک منطقه آزاد قشم، منطبق با رویه های قانونی به صادرات ماهی خشک بپردازد.

امیری ادامه داد: تمامی افراد متقاضی پس از گذراندن مراحل ثبت نام و دریافت کد رهگیری می توانند از ۲۰‌تیرماه جاری در سایت های جانمایی شده اقدام به فعالیت کرده و با همکاری مدیریت کار و اشتغال سازمان منطقه آزاد قشم از مزایای بیمه نیز برخوردار شوند.

سامانه تسهیل در صادرات منطقه آزاد قشم که به سفارش معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری و به همت همکاران متخصص مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم طراحی و پیاده سازی شده است روز شنبه 25 خردادماه رونمایی و پس از ۲۴ ساعت منتج به صادرات شده است.

گفتنی است از ابتدای سال جاری تقاضا برای صادرات ماهی خشک افزایش پیدا کرده و براساس گزارش ها تاکنون، بیش از سه هزار و ۲۰۰ تُن ماهی خشک صادر شده، این در حالی است که این رقم در طول کل سال گذشته چهار هزار و ۷۶۸ تُن بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز