مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم؛ باشگاه خبرنگاران منطقه آزاد قشم راه اندازی می شود

۱۳۹۸/۰۳/۲۸ - ۰۹:۳۸:۵۲
کد خبر: ۸۵۹۵۱۷
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم؛ باشگاه خبرنگاران منطقه آزاد قشم راه اندازی می شود
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم از تاسیس باشگاه خبرنگاران منطقه آزاد قشم با هدف تعامل بیشتر با جامعه محلی و معرفی ظرفیت های ارزنده انسانی، اجتماعی و گردشگری جزیره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛  مرتضی شیخ زاده از این طرح به عنوان فرصتی برای کشف استعدادهای نیروهای بومی جزیره نام برد و بیان داشت: یکی از راهکارهای موثر برای معرفی توانمندی نیروی انسانی، جاذبه های گردشگری و آداب و رسوم این منطقه به مردم سراسر کشور و جهان، اطلاع رسانی و دادن آگاهی به شیوه ای تخصصی و قلم ها و زبان های متفاوت است.

وی افزود: با تدبیر و حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مبنی بر لزوم برقراری ارتباطی تعاملی و سازنده با جامعه محلی، مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان با طراحی این باشگاه، عضوگیری از جامعه محلی و پرورش خبرنگاران متخصص درصدد است تا پتانسیل های نهفته جزیره را با کمک فرزندان برومند این خطه به مجامع ملی و بین المللی معرفی نماید.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به وسعت و گستردگی جغرافیایی جزیره قشم افزود: هدف دیگر راه‌اندازی این باشگاه، انعکاس اخبار فعالیت های جامعه محلی قشم در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و گردشگری به عنوان راهی برای بازاریابی مردمی و جذب گردشگران به جزیره است.

شیخ زاده همچنین، تاسیس این باشگاه را در راستای اشتغالزایی برای نیروهای بومی موثر دانست و گفت: با توجه به کمبود خبرنگاران فعال در جزیره جهت پوشش مطلوب اخبار و علاقمندی خبرگزاری های کشوری به دریافت این اطلاعات، آموزش نیروهای بومی می تواند زمینه ساز جذب اعضای این باشگاه در خبرگزاری‌ها و مطبوعات کشوری شود.

به گفته مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، آموزش و فعال سازی خبرنگاران محلی به عنوان پل ارتباطی دوسویه بین سازمان و جامعه محلی در توسعه و پیشرفت روزافزون جزیره نقشی سازنده خواهد داشت.

شیخ زاده از اجرای این طرح در سه بخش و در آینده ای نزدیک خبر داد و عنوان کرد: انتخاب هیات رییسه و اعضای اصلی و افتخاری، راه اندازی سایت اطلاع رسانی و پرتال خبری ویژه و آموزش داوطلبانی از جامعه محلی سه گام اجرایی طرح تاسیس باشگاه خبرنگاران منطقه آزاد قشم خواهد بود.

وی ادامه داد: خبرنگاران با سابقه و باتجربه جزیره به عنوان هیات رییسه انتخاب و افراد داوطلبی که پس از اجرای طرح آموزش خبرنگاری مورد تایید قرار می گیرند، نیز اعضای افتخاری و سپس عضو اصلی  این باشگاه می شوند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: رسالت اعضای این باشگاه به عنوان فعالان رسانه ای قشم، معرفی ظرفیت های هر بخش و روستای تحت پوشش خود در سایت باشگاه خبرنگاران است.

شیخ زاده اظهار کرد: علاقه مندان می توانند پس از انتشار فراخوان در خصوص راه اندازی باشگاه و نام نویسی، در دوره های آموزشی (مقدماتی و تکمیلی) که توسط خبرنگاران با سابقه جزیره و کشور برگزار می شود، شرکت نمایند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری  آزمون نهایی پس از دوره های آموزشی خبر داد و گفت: آن دسته از داوطلبانی که بتوانند آزمون نهایی را با موفقیت به پایان برسانند، با صدور کارت عضویت، به عضویت این باشگاه در خواهند آمد و سعی خواهد شد تا در ازای فعالیت های خبری خود در این باشگاه منطبق با سایر خبرگزاری های کشور حق الزحمه دریافت نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز