نظارت بر روند اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخون در شهرستان بندرخمیر

۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۰۸:۳۴:۵۴
کد خبر: ۸۵۹۸۸۱
نظارت بر روند اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخون در شهرستان بندرخمیر
دکتر محمد رضا کریمی ناظر دانشگاه های قطب به همراه معاون فنی و کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با حضور در مرکز خدمات جامع سلامت بندرپل، 2 خانه بهداشت تحت پوشش این مرکز، 2 ایستگاه مستقر در بیمارستان نیاپور و سطح شهر بندرخمیر روند اجرایی برنامه کنترل فشارخون را مورد بررسی و نظارت قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ دکتر محمدرضا کریمی ضمن اعلام رضایت بخش بودن روند اجرای برنامه بسیج ملی کنترل فشارخون در شهرستان بندرخمیر، گفت: در این طرح بعد از شناسایی فشارخون افراد بالای ۳۰ سال توجه به درمان و مراقبت بیماران شناسایی شده اهمیت زیادی دارد و پزشکان در این امر نقش مهمی دارند.

 

دکتر کریمی  افزود: بی خبری مردم از ابتلا به فشار خون بالا هشدار جدی محسوب می شود و با توجه به اینکه این بیماری عامل خطر بیماریهای غیرواگیر است، افزایش شیوع بیماری در کشور نگران کننده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرخمیر روند اجرایی شدن این طرح در شهرستان بندرخمیر تشریح کرد و گفت: تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان، بیمارستان‌، خانه های بهداشت و پایگاه های شهری و ایستگاه های ثابت و سیار پیش بینی شده ارزیابی و ثبت فشارخون افراد را انجام می‌دهند.

 

دکتر معصومه شکری زاده افزود: درحال حاضر بسیاری از مرگ و میرها ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی است، که یکی از مهمترین عوامل خطر این بیماریها پرفشاری خون است که به سبک زندگی، تغذیه ناسالم، فعالیت بدنی کم، مصرف دخانیات و وزن زیاد مربوط می‌شود .

دکتر شکری زاده  با اشاره به عوارض جبران‌ناپذیر فشارخون بالا اظهار داشت: طرح ملی کنترل فشارخون راهی برای اطمینان از سلامت مردم است زیرا بر اثر تشدید فشارخون بالا عروق شبکیه چشم، کلیه‌ها، قلب و عروق آسیب جدی دیده و سکته‌های مغزی و قلبی نیز افزایش پیدا می‌کند، به همین دلیل انتظار می‌رود مردم مشارکت حداکثری در اجرای این طرح داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز