مدیرعامل توزیع برق هرمزگان خبرداد:

قطع برق اداره های دولتی پرمصرف

۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۰۸:۴۲:۱۰
کد خبر: ۸۵۹۸۸۸
قطع برق اداره های دولتی پرمصرف
مدیرعامل توزیع برق هرمزگان گفت: براساس پایش لحظه ای برق، 45 مشترک که بیشتر آن‌ها اداره های دولتی هستند به وضعیت قرمز رسیده و برق آن‌ها را قطع شده است و 31 مشترک نیز اخطار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ مهندس محمد ذاکری با بیان اینکه صرفه جویی ده درصدی مصرف برق، موجب کاهش بیست درصدی هزینه های مشترکان در هرمزگان می شود؛ گفت: الگوی مصرف مشترکان خانگی ماهانه سه هزار کیلو وات ساعت تعیین شده است که درصورت مصرف بیشتر، بهای برق آنان 16درصد، بیش از تعرفه اعلام شده محاسبه می شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش 16 درصدی بهای برق مشترکان پرمصرف، دریافت یارانه کمتر از دولت در بهای برق مصرفی است، تصریح کرد: افزایش مصرف جهشی 200 مگاواتی برق در دو هفته گذشته موجب وارد شدن آسیب به تاسیسات و وسایل خانگی می شود.

مدیرعامل توزیع برق هرمزگان با اشاره به اینکه امسال مصرف برق 4 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است، اظهار کرد: عبور از پیک مصرف در هفته جاری و رسیدن به دو هزار و 200 مگاوات به معنی شرایط بحرانی و خاموشی های احتمالی از پیامدهای آن است.

ذاکری با بیان اینکه اکنون با حفظ پایداری شبکه و مدیریت مصرف هیچ مورد خاموشی به لحاظ کمبود برق وجود ندارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه شبکه برق کشور متصل و سراسری است، افزایش موج گرما در مناطق مرکزی، بار بیشتری را بر شبکه تحمیل می کند که نیازمند نهضت ملی در مدیریت مصرف است.

مدیرعامل توزیع برق هرمزگان اضافه کرد: 70 درصد مشترکان استان خانگی هستند و مدیریت مصرف خانگی کاهش موثری در مصرف برق خواهد داشت.

ذاکری با اشاره به اینکه براساس پایش لحظه ای برق 45 مشترک که بیشتر آنها اداره های دولتی هستند به وضعیت قرمز رسیده و برق آنها را قطع شده است و 31 مشترک نیز اخطار گرفتند، عنوان کرد: تاکنون 5 هزار و 800 مشترک پر مصرف در استان شناسایی شده است که حدود یک درصد از مشترکان خانگی را شامل می شود.

وی با بیان اینکه مصرف برق استان با رسیدن به ۲ هزار و ۱۶۰ مگاوات، به اوج مصرف شهریور پارسال رسید، خاطرنشان کرد: میزان ظرفیت تولید برق استان ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات است و در صورت عبور مصرف از این میزان، شبکه برق با اختلال مواجه می‌شود.

مدیرعامل توزیع برق هرمزگان عنوان کرد: در استان ۶۸۰ هزار مشترک داریم که از این شمار ۵۶۰ هزار مشترک- معادل ۸۲ درصد- مشترک خانگی هستند.

ذاکری با اشاره به اینکه ۷۰ درصد برق استان را مشترکین خانگی مصرف می‌کنند، به مشترکین خانگی توصیه کرد در ساعت‌های اوج مصرف برق- ساعت‌های ۱۳ تا ۱۷- از وسایل پر مصرف استفاده نکنند.

وی همچنین تنظیم درجه کولر روی ۲۴ درجه، ایجاد سایبان روی وسایل سرمایشی و سرویس آن‌ها را از دیگر راهکار‌های صرفه جویی در مصرف برق عنوان کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز