حمایت کمیته امداد هرمزگان از ۷۸۱۵ کودک زیر پنج سال

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۱۰:۲۶:۲۶
کد خبر: ۸۶۰۳۱۳
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: به‌منظور مقابله با سو تغذیه کودکان، هفت هزار و 815 کودک هرمزگانی از خدمات طرح تغذیه کودکان زیر پنج سال بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ احمد پایان، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان بابیان اینکه فقر غذایی در کودکان نیازمند می‌تواند در آینده مشکلات زیادی برای آن‌ها ایجاد کند، اظهار داشت: برنامه این نهاد برای امنیت غذایی با رویکرد کمک به رفع سوءتغذیه کودکان با همکاری مرکز بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی استان به‌صورت گسترده‌ای در حال اجرا است تا بتوانیم به‌سلامت جسمی کودکان دچار سوءتغذیه کمک شود.

وی افزود: به‌منظور مقابله با سو تغذیه کودکان، تعداد هفت هزار و 815 کودک هرمزگانی از خدمات طرح تغذیه کودکان زیر پنج سال بهره‌مند هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان ادامه داد: جامعه هدف این طرح جهت ارزیابی روند رشد کودکان تحت حمایت به‌صورت ماهیانه موردسنجش مرکز بهداشت قرار می‌گیرد تا پس از مدت مشخص و رفع سوءتغذیه از این طرح خارج و کودکان جدید جایگزین شوند.

پایان تصریح کرد: در فروردین‌ماه امسال مبلغ 757 میلیون تومان بابت سبد غذایی به‌حساب بن کارت سرپرست این کودکان واریزشده است که می‌توانند از فروشگاه‌های معتبر که توسط امداد معرفی‌شده است اقلامی شامل شیر و لبنیات، محصولات پروتئین، نان و غلات، میوه و سبزیجات خریداری نمایند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان بابیان اینکه «طرح هم‌سفره» به‌منظور تأمین نیازهای غذایی کودکان زیر پنج سال که مبتلابه سوءتغذیه هستند، اجرا می‌شود، گفت: خیران برای حمایت از کودکان در قالب طرح «هم‌سفره» می‌توانند به یاری نیازمندان بشتابند.

شایسته ذکر است مردم هرمزگان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی http://hamsofreh.ir و پرداخت هزینه تمام یا بخشی از سبد غذایی این کودکان، کمیته امداد را در رفع سوءتغذیه کودکان نیازمند یاری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز