مدیرعامل آبفای هرمزگان خبر داد:

۲۴ درصد ادارات افزایش مصرف داشته اند

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۰۷:۲۶:۲۵
کد خبر: ۸۶۱۷۸۵
۲۴ درصد ادارات افزایش مصرف داشته اند
مدیرعامل آبفای هرمزگان در نشست شورای اداری استان، با اشاره به بارش های اخیر در استان و عبور از تابستانی که با تهدید جدی کم آبی مواجه بود، اظهار داشت: وضعیت فعلی منابع آبی نسبتا مناسب بوده اما باتوجه به اقلیم خاص استان کماکان با محدویت منابع مواجه ایم و بایستی همان استراتژی تعریف شده در مواقع خشکسالی را با جدیت پی گیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ امین قصمی بر ضرورت مشارکت مردم و مسئولان در مدیریت مصرف آب تاکید کرد و گفت: براساس بخشنامه هیئت وزیران تمامی دستگاه های اجرایی مکلف به کاهش 20 درصدی مصرف آب با نصب ابزار کاهنده مصرف می باشند.  

وی در همین رابطه افزود: در حال حاضر 33 درصد از دستگاه های اجرایی استان در سه ماهه اول سال 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل، بین 20تا70 درصد و 23درصد ادارات هم کاهش مصرف بین 10تا20درصدی را داشته اند. همچنین کاهش مصرف در  20 درصد از دستگا های اجرایی استان بین صفر تا 10 درصد بوده  و 24 درصد از ادارات نیز علی رغم محدودیت منابع آبی افزایش مصرف داشته اند.

به گفته قصمی؛ میانگین کاهش مصرف آب در دستگاه های اجرایی استان در بهار امسال نسبت به بهار 97، 18 درصد بوده است.

وی دلایل موفقیت اجرای این بخشنامه در سطح دستگاه های اجرایی استان را مشاوره فنی آبفا به این ادارات و ایجاد منابع جایگزین (پساب تصفیه شده جهت آبیاری فضای سبز ادارات) بیان کرد.

بهره برداری از طرح آب‌رسانی به سردشت تا پایان امسال

مدیرعامل آبفای استان در ادامه گفت: طرح آب‌رسانی به سردشت بشاگرد در تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید و شهرهای سردشت و گوهران برای دراز مدت حل خواهد شد،هم اکنون این پروژه ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 این مقام مسئول افزود: طرح آبرسانی به رویدر نیز در فاز اول تکمیل شده است و در انتظار برگزاری مناقصه برای تکمیل فاز دوم است.

وی اضافه کرد: همچنین آبرسانی به بستک و جناح در دستور کار قرار دارد که فاز اول آن به پایان رسیده است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز