استاندار هرمزگان اعلام کرد:

حمایت از رونق صنعت کشتی سازی

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۰:۴۹:۳۹
کد خبر: ۸۶۲۴۲۸
حمایت از رونق صنعت کشتی سازی
در نشستی که با حضور دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان، دکتر سعید شیرکوند معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور، مدیران شرکت های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، دبیر شورای عالی صنایع دریایی کشور و معاون صندوق توسعه ملی در تهران برگزار شد، راهکارهای رونق صنعت کشتی سازی در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ استاندار هرمزگان در این نشست با اعلام حمایت همه جانبه در راستای رونق صنعت کشتی‌سازی، بیان داشت: مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس از توانمندی‌های گسترده‌ای در راستای ساخت و تعمیرات انواع شناور و کشتی ها برخوردار است که با رونق آن نقش مهمی در اشتغال استان می تواند داشته باشد.

وی ادامه داد: خواستار همکاری بیشتر شرکت های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران در راستای رونق صنعت کشتی سازی با ارائه سفارش ساخت و تعمیرات کشتی به مجموعه ایزوایکو هستیم.

همتی تصریح کرد: مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس گام های رو به رشدی برداشته و توانسته توانمندی های خود را به خوبی اثبات کند.

وی گفت: با ارائه سفارش ساخت و تعمیرات کشتی به این مجموعه کمک بزرگی به رونق تولید داخلی، درآمدزایی برای کشور و همچنین ایجاد اشتغال صورت می گیرد.

شایان ذکر است؛ در این نشست مقرر شد تا راهکارهای تامین منابع مالی جهت استفاده از ظرفیت های مجموعه ایزوایکو با ارائه سفارش های تعمیرات، ساخت و نوسازی شناورها در جلسه‌ای بررسی و ارائه شود.

همچنین پس از جمع‌بندی نهایی و ارائه راهکارهای تامین مالی تا هفته آخر تیر ماه سال جاری، توافقاتی در راستای استفاده شرکت های کشتیرانی و نفتکش از ظرفیت‌های مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران میان این مجموعه ها به صورت جداگانه انجام خواهد شد.

 

 

 

نظر شما