از ابتدای سال تاکنون :

حریق ۲۰هکتار از جنگل ها و مراتع هرمزگان

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۱۱:۱۴:۱۴
کد خبر: ۸۶۲۹۶۱
حریق ۲۰هکتار از جنگل ها و مراتع هرمزگان
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون 8 مورد آتش سوزی در استان رخ داده است که در پی این آتش سوزی ها 20 هکتار جنگل و مرتع استان آسیب دیده است.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ امید ذاکری افزود: در سال گذشته بارش های خوبی در استان داشتیم  که پوشش علفی مراتع و جنگل ها نیز غنی تر شده است و با توجه به اینکه عمده گیاهان علفی به خصوص در نوار ساحلی از گیاهان فصلی تشکیل شده است که در فصل تابستان خشک می شود احتمال آتش سوزی نیز بالا می رود.

وی گفت: آتش سوزی های این مدت با کمک فرمانداران ،دهیاران ،بخشداری ها و یگان حفاظت از منابع طبیعی استان در همان لحظات اولیه آتش سوزی اطفا شده است .

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به اینکه هیزم و مواد اولیه برای آتش سوزی در سطح مراتع وجود دارد گفت: هم استانی ها  از برپا کردن آتش های غیر ضروری در طبیعت پرهیز کنند و ظروف پلاستیکی ، شیشه ای ، کبریت و دخانیات را بدون خاموش کردن در طبیعت رها نکنند زیرا وزش باد باعث انتشار و گسترش سریعتر  آتش سوزی  می شود .

ذاکری گفت: سال گذشته 5 مورد آتش سوزی در استان رخ داد که در حاشیه باغات بوده است و علت آن بیشتر پسماندهای زراعی در مزارع بوده است .

وی افزود: سامانه 1504 تلفن امداد جنگل و مرتع است که همکاران ما در یگان حفاظت از منابع طبیعی  24 ساعته آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص آتش سوزی ها هستند تا در کمترین زمان ممکن در محل حضور یابند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز