تغییر ساعات اداری مصرف برق را ۵۰ مگاوات کاهش داد

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۰۸:۱۱:۲۲
کد خبر: ۸۶۴۴۴۶
تغییر ساعات اداری مصرف برق را ۵۰ مگاوات کاهش داد
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: با اجرای طرح تغییر ساعت کاری اداره‌ها 50 مگاوات در مصرف صرفه جویی شده که با رعایت و صرفه جویی بیشتر میتواند تا ۱۰۰ مگاوات برسد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ محمد ذاکری افزود: مصرف برق سازمانها و اماکن دولتی همه روزه پس لز پایان ساعات اداری مورد پایش قرار می گیرد و مراکزی که مصرف برق بیش از حد مجاز یا بعد از ساعت تعطیلی بیشتر باشد قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان، گفت: از ۱۵ خرداد ماه تاکنون به دلیل افزایش دما و رطوبت مصرف برق در استان افزایش یافته است.

 محمد ذاکری افزود: دوم تیر امسال پیک مصرف برق به دو هزار و ۱۵۰ مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳۵ مگاوات افزایش یافت.

وی گفت: مرز مصرف برق برای استان از سوی توانیر ۲ هزار و ۱۰۰ مگاوات تعیین شده است. هرمزگان ۷۰۰ هزار مشترک برق دارد که ۸۲ درصد در بخش خانگی هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان اضافه کرد: مشترکان خانگی ۶۵ درصد برق را مصرف می‌کنند در صورتی که مشترکان صرفه جویی نکنند برای پایداری شبکه خاموشی اعمال می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان به شهروندان توصیه کرد در ساعت‌های اوج مصرف از ساعت ۱۳ تا ۱۷ از یک کولر استفاده کنند.

ذاکری افزود: تنظیم ترموستات کولر گازی در ۲۴ تا ۲۶ درجه از مهمترین راهکار‌های کاهش مصرف برق در زمان اوج مصرف است.

وی گفت: توجه بیشتر به برچسب انرژی در خرید لوازم برقی، صرفه جویی در ساعت‌های اوج مصرف نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد.

وی گفت: مشترک‌های صنعتی، اداری، تجاری و کشاورزی استان می‌توانند برای کاهش مصرف برق، کاهش هزینه‌ها و استفاده از طرح‌های تشویقی قرارداد همکاری با این شرکت منعقد کنند

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز