رضا حیدری زاده، عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس:

تعامل بین شهرداری و اصناف منجر به ارائه خدمات مناسب و بهینه به شهروندان می شود

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۱۲:۰۵:۰۸
کد خبر: ۸۶۴۶۰۰
تعامل بین شهرداری و اصناف منجر به ارائه خدمات مناسب و بهینه به شهروندان می شود
رضا حیدری زاده، عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: اصناف بعنوان درگاه اصلی تامین منابع مالی پایدار بوده و نبض شهر در دستان اصناف می زند.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ رضا حیدری زاده در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس که با حضور مجموعه اصناف و مدیران درآمد شهرداری بندرعباس برگزار شد به تعامل و همدلی شهرداری و اصناف اشاره و بیان کرد: تعامل بین شهرداری و اصناف منجر به ارائه خدمات مناسب و بهینه به شهروندان می شود و برای رونق شهر، مجموعه شهرداری و اصناف مکمل یکدیگر هستند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطر نشان کرد: دریافت عوارض یکی از مهمترین راههای تأمین مالی شهرداری در راستای اجرای طرح های عمرانی، خدماتی و ... در سطح شهر می باشد و اصناف دراین زمینه می توانند نقش بسزایی داشته باشند.

حیدری زاده در ادامه گفت: هر چقدر ابهام و عدم شفافیت در نرخ عوارض بیشتر باشد قطعاً شهرداری در گرفتن عوارض با مشکل مواجه خواهد شد ولذا شبهاتی که در نحوه ی دریافت عوارض از کسبه برای اتحادیه ها و اصناف وجود دارد باید با تشکیل جلسات و تشریح نحوه وصول برطرف شود.

وی افزود: کمیسیون خدمات شهری شورای شهر می تواند پل ارتباط بین اصناف و شهرداری قرار گیرد و با دعوت از روسای اتحادیه ها و بیان  نحوه دریافت  نرخ عوارض توسط کارشناسان شهرداری نقش خود را به عنوان تسهیل گر ایفا نماید تا ابهامات موجود دراین زمینه از بین برود.

حیدری زاده تصریح کرد: مجموعه اصناف و اتحادیه ها همیشه پای کار بوده و الان هم در کنار شهرداری هستند و در پرداخت عوارض خودشان پیش قدم می باشند. و هیچ تقابلی بین دو مجموعه نیست هرچند تعارضاتی در قوانین اجرایی دو مجموعه وجود دارد که امیدواریم  در سایه تشکیل این چنین جلساتی  برطرف شده یا به حداقل برسد تا مردم از خدمات بهتر بهره مند گردند.

عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس در پایان از شهرداری بندرعباس بخاطر برون سپاری بیش از ده ها  خدمات و فعالیت در جهت رفاه و دسترسی بیشتر مراجعین قدردانی نمودد.

همچنین از شهرداری خواست به پیشنهاد اصناف با داشتن ۱۷۰۰۰ عضو جهت ایفای نقش کارگزاری خود این مجموعه به منظور وصول مطالبات شهرداری توجه نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز