با انعقاد تفاهم نامه همکاری میان استانداری هرمزگان و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور محقق شد؛

افزایش دو برابری اعتبارات آبخیزداری استان از محل صندوق توسعه ملی

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۰۷:۳۸:۱۹
کد خبر: ۸۶۴۹۴۱
در دیدار دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان با مهندس خلیل آقایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، افزایش دو برابری اعتبارات آبخیزداری و آبخوان داری استان هرمزگان در سال 98 از محل صندوق توسعه ملی با تبادل و امضای تفاهمنامه مشترک همکاری بین استانداری هرمزگان و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور محقق شد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان در این دیدار با اشاره به وضعیت اقلیمی هرمزگان، بیان داشت: اجرای عملیات آبخیزداری در جنوب کشور و خصوصا هرمزگان می تواند به پایداری طبیعت، تامین معیشت مردم، حفاظت از خاک، کنترل سیلاب ها، پایداری کشاورزی و جلوگیری از تحریب خاک کمک کند.

وی با اشاره به مشارکت های مردمی به عنوان شاخصه نهضت آبخیزداری در هرمزگان، افزود: مشارکت مردم در اجرای پروژه های آبخیزداری نقطه قوتی است که اهمیت و جدیت در احداث سازه آبخیزداری در هرمزگان را نشان می دهد و این امر باید با کمیت و کیفیت بیشتری در سال 98 پیگیری شود.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: با امضای تفاهمنامه همکاری میان استانداری هرمزگان و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و تخصیص اعتبار  62 میلیارد تومانی از محل صندوق توسعه ملی، انتظار است که سازمان جنگل ها نیز اعتبار قابل توجهی برای حوزه آبخیزداری تخصیص بدهد تا در این حوزه همچون گذشته پیشرو باشیم.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت اجرای سازه های آبخیزداری و آبخوان داری در جنوب کشور خصوصا هرمزگان، گفت: هرمزگان در سال گذشته عملکرد خوبی در اجرای سازه های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی داشته است و انتظار داریم در سال جدید هم هرچه درتوان دارید در این حوزه کار انجام داده و ما هم حمایت خواهیم نمود.

وی تاکید کرد: در جنوب کشور که با خشکسالی های زیاد مواجه بوده، اهمیت احداث سازه های آبخیزداری بیشتر بوده و رضایت و خوشحالی مردم و رونق معیشت را در پی دارد.

آقایی گفت: اولویت ما در آبخیزداری این است که نحوه خروج سیلاب از حوزه آبخیز را کنترل کرده و با پخش سیلاب ها و بهره برداری از روان آب ها، آب های سطحی سیلاب را کنترل و تعدیل کرده و نتیجه آن را در زندگی مردم ببینیم.

گفتنی است؛ در این دیدار تفاهم‌نامه همکاری میان استانداری هرمزگان و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور امضا و مبادله شد که براساس آن مبلغ 62 میلیارد تومان از اعتبارات استانی و 62 میلیارد تومان هم از محل اعتبارات سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از صندوق توسعه ملی به اجرای سازه های آبخیزداری درهرمزگان اختصاص داده شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز