راستاد در دیدار با امام جمعه بندرلنگه مطرح کرد؛

خدمات رسانی به ناوگان دریایی با ارائه بهترین تسهیلات و امکانات

۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۰۹:۳۵:۰۶
کد خبر: ۸۶۵۵۲۰
معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توجه هرچه بیشتر به بنادر کوچک در کرانه خلیج فارس موجب می شود تا این بنادر بتوانند با کیفیت خوبی در زمینه رونق کابوتاژ، ترانشیپ و اشتغالزایی نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛  "محمد راستاد" که به منظور افتتاح چندین پروژه در بندر لنگه و بازدید از بنادر منطقه ساحلی غرب استان هرمزگان سفر کرده است، در بخشی از برنامه حضور خود در بندر تاریخی لنگه با آیت الله "سید محمد جواد رکنی" امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، "ناصر شریفی"  نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی،"علی نیکویی" فرماندار شهرستان بندر لنگه و "اله مراد عفیفی پور" مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز حضور داشتند.

آیت الله رکنی طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از توجه ویژه سازمان بنادر به این شهرستان ساحلی، بر افزایش تعاملات ارگان های مرتبط با تجارت بین المللی کالا در خلیج فارس، ارتقاء خدمات و نظارت بر امور دریانوردان و لزوم حفظ کرامت و عزت نفس ساحل نشینان و فعالان صنعت حمل و نقل دریایی تاکید کرد.

امام جمعه شهرستان بندر لنگه با اشاره به شعار تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری برای سال 98 (رونق تولید) خدمت رسانی هرچه بیشتر به ساحل نشینان را مورد تاکید قرار داد و افزود: حیات بندر لنگه به دو عامل صدای بوق کشتی ها و غرش هواپیما وابسته است.

وی خواستار توسعه اراضی و زیر ساخت های بندر لنگه و رفع مشکلات مربوط به تامین پسکرانه بندر از طریق مذاکره سازمان بنادر با مراجع ملی شد.

امام جمعه شهرستان بندر لنگه ضمن ابراز خرسندی از عملکرد 30 ماهه مدیرکل بنادر هرمزگان خاطرنشان کرد: شایستگی و عملکرد مدیر باید ملاک قضاوت باشد و شایسته سالاری مدنظر باشد.

وی اصافه کرد: دریا هم فرصت است و هم تهدید و اگر زیرساخت های لازم فراهم نشود، دریا به تهدید تبدیل می شود.

آیت الله رکنی از توجه ویژه سازمان بنادر به توسعه بنادر کوچک و تلاش برای اشتغالزایی ساحل نشینان منطقه غرب هرمزگان قدردانی کرد.

امام جمعه شهرستان بندر لنگه خواستار تلاش و توجه بیشتر مسئولین به گره گشایی امور مردم و هموار شدن فرآیند تجارت دریایی برای فعالان اقتصادی این منطقه شد.

"محمد راستاد" معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این دیدار ضمن ابراز تشکر و قدردانی از حمایت های مسئولان بندر لنگه به ویژه امام جمعه نسبت به مجموعه اداره بندر و دست اندرکاران حمل و نقل

دریایی این شهرستان، عمل به مسئولیت های اجتماعی، توسعه زیرساخت های اقتصاد دریامحور و رونق بخشی به بنادر کوچک در غرب این استان از جمله بندر مقام را از جمله راهبردهای سازمان بنادر برشمرد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مراودات منطقه ای کشور اعم از صادرات و واردات از طریق بنادر کوچک انجام می شود، اظهار کرد: در عین حال بخش قابل توجهی از اشتغالزایی در سواحل و رونق اقتصادی این مناطق از طریق بنادر کوچک محقق می شود.راستاد تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی تمام تلاش خود را به کار گرفته و با برنامه ریزی دقیق زمینه را فراهم می کند تا ناوگان سنتی و تجارتی با ارائه بهترین تسهیلات و امکانات، تردد خود را انجام دهند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از ناوگان سنتی و سبک در سواحل جنوبی کشور، به فعالیت های تجاری و حمل و نقل دریایی مشغول هستند، بیان کرد: باید این امکان فراهم شود تا کران بری کالا (کابوتاژ) بین بنادر اصلی و کوچک صورت گرفته و ترانشیپ کالا نیز تقویت شود.

وی افزود: بهره برداران بندر باید بدون دغدغه فعالیت کنند و صاحبان کالا نیز از روان بودن عملیات رضایت داشته باشند.

راستاد با اشاره به فاصله اندک بندر لنگه با کشورهای جنوبی خلیج فارس و برخورداری از ناوگان دریایی مناسب تاکید کرد: علاوه بر این باید با استفاده از ظرفیت بنادر کوچک این منطقه، جابجایی کالا در کرانه و به صورت

ترانشیپمنت هم مدنظر قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی توسعه بنادر کوچک را به عنوان یک اولویت در سال "رونق تولید" تعریف کرده است،

خاطرنشان کرد: توجه هرچه بیشتر به بنادر کوچک موجب می شود تا این بنادر بتوانند با کیفیت خوبی در بخش حمل و نقل دریایی نقش آفرینی کنند، مسئله ای که موجب می شود به مرور زمان و متناسب با تقاضاهای موجود، کشتی توسعه

بنادر کوچک در کانال رونق و شکوفایی اقتصادی قرار گیرد. وی با بیان اینکه بندر لنگه در حصار شهر واقع شده است، اظهار داشت: مشکل دسترسی به پسکرانه نباید مشکلی برای ترافیک شهر  ایجاد کند. وی با اشاره به افتتاح رسمی مرحله نخست پایانه مواد معدنی بندر لنگه تصریح کرد: این بندر در سال گذشته به صورت آزمایشی،  700هزار تن عملکرد داشته است. همچنین ایجاد زیرساخت اسکله در بندر مقام برای سفر دریایی به جزیره لاوان، تامین یک کشتی مسافری استاندارد با استفاده از تسهیلات وجوه

اداره شده و توسعه بندر چارک نیز در دستور کار قرار دارد. " ناصر شریفی" نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس با اشاره به اهمیت اقتصاد دریامحور گفت: طی دو سه سال اخیر توجه خوبی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به بنادر کوچک منطقه خلیج فارس از جمله بندر لنگه صورت گرفته است.

"علی نیکویی" فرماندار بندر لنگه نیز از توجه دولت به مناطق کمتربرخوردار و اشتغالزایی برای ساحل نشینان سخن گفت و اقدامات سازمان بنادر را در همین رابطه قابل ستایش دانست. در بخش دیگری از برنامه سفر، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و هیات

همراه با حضور در گلزار شهدای بندر لنگه به مقام شامخ شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز