معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان:

ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی و بانک ها در حوزه اشتغال

۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۱۰:۳۰:۴۶
کد خبر: ۸۶۵۵۶۳
ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی و بانک ها در حوزه اشتغال
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: دستگاه های اجرایی و بانک ها روند جذب تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر را سرعت بخشند.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ دکتر ایرج حیدری در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان با تاکید بر جذب کامل اعتبارات اشتغال روستایی و فراگیر خاطرنشان کرد: جذب کامل تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر که از محل منابع صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار گرفته است می تواند زمینه ساز تحولات خوبی در حوزه اشتغال استان به ویژه مناطق روستایی با اجرای کامل طرح های  اشتغالزایی باشد.

وی در همین رابطه افزود: باید دستگاه های  اجرایی به همراه بانک ها با برنامه ریزی مشخص و اقدامات عملی روند جذب اعتبارات اشتغال روستایی و فراگیر را تسریع کنند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری هرمزگان در همین رابطه گفت: بانک های عامل روند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را تسهیل کنند و به آن سرعت بخشند  تا بیش از پیش شاهد اجرای طرح های اشتغالزایی در مناطق مختلف استان باشیم.

حیدری تصریح کرد: کمیته نظارت بر  روند توزیع تسهیلات اشتغال روستایی کار نظارتی خود را با قوت ادامه دهد تا شاهد هزینه تسهیلات  در محل مورد نظر باشیم برای تحقق اشتغال مورد نظر با اجرای طرح های اشتغالزایی باشیم.

وی  گفت: عملکرد شبکه بانکی استان در سال 97 در توزیع اعتبارات قابل تقدیر است و باید در سال جاری نیز با هم افزیی با دستگاه های اجرایی بر روند کار سرعت بخشند و در این زمینه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان دبیرخانه کارگروه مسئولیتی مهم دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان  خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع اشتغال به صوت هفتگی روند جذب تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر  در دستور کار قرار می گیرد و عملکرد دستگاه ها و شبکه های بانکی در این رابطه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

حیدری تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع اشتغال مدیران دفاتر اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاری استانداری  به همراه اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان این مهم را مورد رصد و پیگیری قرار دهند.

وی با اشاره به سیاست های استان در حوزه اشتغال عنوان کرد: سیاست و راهبرد مهم استان در حوزه اشتغال حفظ اشتغال موجود در واحد های تولیدی ، خدماتی ، صنعتی و گردشگری است  و باید تلاش کرد ظرفیت موجود استان در حوزه ها حفظ گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در همین رابطه تصریح کرد: راهبرد مهم دیگر استان در حوزه اشتغال ایجاد فرصت های جدید شغلی است که برنامه ریزی برای تحقق 30 هزار فرصت شغلی تعهد استان و حتی فراتر از آن می تواند  بخش مهمی از مشکلات استان در حوزه اشتغال را مرتفع سازد.

حیدری در همین رابطه افزود: بنگاه های اقتصادی نقش مهمی در بهبود وضعیت اشتغال استان دارند و باید به تعهدادت خود در این رابطه عمل کنند تا بیش از پیش شاهد اشتغال نیروهای بومی در بنگاه های اقتصادی بزرگ فعال در استان باشیم و عملکرد بنگاه ها در حوزه اشتغال مورد رصد قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به اهمیت مقوله اشتغال و تولید مشکلات شهرستان های استان در حوزه ها  به صورت ویژه با تشکیل کارگروه های تخصصی در خود شهرستان ها پیگیری و جهت رفع آنها تصمیمات لازم اتخاذ می گردد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری هرمزگان گفت: تحقق فرصت های جدید شغلی مستلزم استفاده دستگاه های اجرایی از ظرفیت مراکز فنی و حرفه ای برای تربیت نیروی انسانی ماهر است که این مهم باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز