در جریان بازدید میدانی راستاد از بندر شیو مطرح شد؛

اتخاذ تدابیر ویژه برای رونق بخشی به یک کانون صادراتی جدید

۱۳۹۸/۰۴/۱۳ - ۰۹:۱۴:۰۶
کد خبر: ۸۶۶۰۳۵
اتخاذ تدابیر ویژه برای رونق بخشی به یک کانون صادراتی جدید
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جریان بازدید میدانی از بندر شیو در ۳۵ کیلومتری شهر پارسیان دستوراتی را برای رونق بخشی به این بندر کوچک در سواحل غرب هرمزگان صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ بندر شیو از بنادر قدیمی در استان هرمزگان است که تا پیش از سال ۹۷ در زمینه تجارت کالاهای ملوانی فعالیت داشته است و در سال گذشته با تامین زیرساخت های لازم در زمینه صادرات غیرنفتی و فعال شدن رویه گمرکی صادرات در آن، حیاتی دوباره در زمینه تجارت رسمی یافته است.

 

 "محمد راستاد"  مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این مطلب که توسعه زیرساخت‌های بندری و حمل و نقل دریایی علاوه بر اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه، تاثیر قابل توجهی در بهبود معیشت و زندگی ساحل نشینان خواهد داشت، گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در بندر شیوء و با توجه به نزدیکی آن به کشورهای حاشیه‌نشین خلیج‌فارس از جمله قطر، این بندر می‌تواند به عنوان به کانون فعال صادراتی و پایانه‌های موادمعدنی در غرب استان هرمزگان تبدیل شود.

 وی افزود: تجهیز، توسعه و ایجاد زیرساخت های لازم در این بندر، زمینه ساز تحولی چشمگیر در بحث رونق صادرات غیرنفتی و تجارت دریایی با کشورهای منطقه خلیج فارس خواهد شد.

"اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز ضمن ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای فعال سازی این بندر طی یکسال اخیر اظهار داشت: بندر شیو با ساختاری  تجاری پذیرای ۱۲۰ فروند شناور لنج باری است که سنگ بنای ۴۰۰ متر شاخه اصلی موج شکن آن در سال ۷۸ گذاشته شد.

وی افزود: در سال ۹۰ طرح تکمیل ساخت این بندر به همت سازمان بنادر و دریانوردی  در قالب بنادر کوچک چندمنظوره و موج شکن های مردمی در دستور کار قرار گرفت و عملیات احداث آن در سال ۹۴ با رسیدن مساحت حوضچه این بندر به ۱۱,۵ هکتار به پایان رسید که هم اکنون در فهرست بنادر تحت مالکیت سازمان بنادر قرار دارد.

شایان ذکر است؛ بندر شیو در غرب استان هرمزگان(با فاصله  ۳۵ کیلومتری از شهر پارسیان و ۱۸۵ کیلومتری از بندر لنگه) تا کشور قطر ۱۱۸ مایل دریایی(هر مایل معادل ۱,۸ کیلومتر) فاصله دارد.

بر همین اساس، از برترین ظرفیت های شهرستان پارسیان و استان هرمزگان به علت نزدیکی به کشور قطر بوده(دارای کمترین مسیر دریایی در استان هرمزگان به بندر الرویس) به شمار می رود و می تواند مورد توجه تجار و بازرگانان در زمینه صادرات کالا قرار گیرد

 

نظر شما