وزیر اقتصاد در جمع فعالان اقتصادی هرمزگان مطرح کرد؛

پهلوگیری کشتی های متعدد در بنادر علیرغم تحریم ها

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۰۸:۴۶:۴۷
کد خبر: ۸۶۹۹۰۰
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: روند ترخیص کالا باید از طریق بنادر و گمرکات با سرعت مناسبی انجام شود و این زمان تا حد امکان کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ فرهاد دژپسند در نشست با فعالان اقتصادی استان هرمزگان در سالن استانداری که "محمد راستاد" مدیرعامل سازمان بنادر نیز حضور داشت، اظهار کرد:در شرایط امروز فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با حضور در عرصه اقتصاد باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی در همین رابطه اضافه کرد:  سیاست گذاری ها در کشور به گونه ای است که فعالان اقتصادی بدون دغدغه در راستای تعالی اقتصاد اقدام کنند.

دژپسند گفت: ما نیز در راستای ایجاد بستر مناسب برای فعالیت روان و بدون دغدغه فعالان اقتصادی تلاش می کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: با وجود تمامی اقدامات دشمنان و اعمال تحریم های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران، اما خوشبختانه شاهد وضعیتی هستیم که در بنادر کشورمان کشتی های متعددی جهت تخلیه و بارگیری کالا پهلوگیری می کنند.

عضو کابینه تدبیر و امید اظهار داشت: تلاش ما بر این است که روند ترخیص کالا از طریق بنادر و گمرکات با سرعت مناسبی انجام شود و این زمان را تا حد امکان کاهش دهیم اما در عین حال باید الزاماتی همچون مسائل استاندارد، ایمنی و بهداشت نیز رعایت شود.

وی تصمیمات دولت را گام بلند در راستای تقویت تولید دانست  و افزود: در شرایط امروز تقویت تولید به رونق اقتصادی کمک می کند.

دژپسند تصریح کرد: بالغ بر ۸۵ درصد واردات کشور نیز کارکرد رونق تولید دارد و موجب تقویت تولید می شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از ذخیره سازی قابل توجه کالاهای اساسی سخن به میان آورد و گفت: در سال جاری در حوزه تولیدات کشاورزی رشد قابل توجهی را شاهد بوده ایم که عمده این محصولات دربرگیرنده کالاهای اساسی هستند و همچنین واردات کالاهای اساسی نیز به مقدار کافی انجام شده و شاهد تامین و توزیع این کالاها در سراسر کشور هستیم.

 

نظر شما