به مناسبت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی رخ داد:

بهره برداری از ۶ طرح اشتغال مددجویان

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۰۷:۳۶:۲۰
کد خبر: ۸۷۰۴۴۱
کارکنان و مدیران بهزیستی و تامین اجتماعی با فرماندار خمیر دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛  فرماندار خمیر در این نشست مشترک ضمن تبریک به خانواده بزرگ تامین اجتماعی وبهزیستی از تلاش های بی وقفه کارکنان اداره تامین اجتماعی و بهزیستی شهرستان در راستای جلب اعتماد و رضایتمندی و خدمت رسانی به مردم تقدیر کرد و گفت:با توجه به این که قشرهای آسیب پذیر و کم درآمد جامعه از مخاطبان تامین اجتماعی و بهزیستی هستند لذا ارایه خدمات درست و به موقع، موجب افزایش امید و رضایتمندی در این گروه ها می شود و دست اندرکاران این دو نهاد برای رسیدن به این هدف مهم باید بیش از گذشته نسبت به رفع مشکلات مردم اهتمام ورزند.

وی ادامه داد:این هفته، فرصت خوبی برای بیان اهمیت، کارکردها و خدمات گسترده و مؤثر این دو مجموعه خدماتی است که در جهت تحقق عدالت اجتماعی و خدمت به محرومان و اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه یاری می رسانند و قطعا اگر خدمات این دو نهاد توسعه پیدا کند خدمات بهترى می توانند انجام دهند.
میرهاشم خواستار در ادامه به نقش بهزیستی در کمک به افراد محروم جامعه اشاره و گفت:این نهاد حمایتی ، نقش بسیار مهمی در یاری رسانی به افراد معلول و نیازمند جامعه دارد و کمک به تأمین حداقل هزینه زندگی و ایجاد زمینه های مناسب برای خودکفایی آنان از جمله کارهایی است که در این راستا باید به آن اهمیت داده شود.
فرماندارخمیر همچنین به نقش تامین اجتماعی در زندگی افراد جامعه اشاره کرد و افزود:تامین اجتماعی نیز به‌مفهوم تامین حداقل درآمد و سطح زندگی مردم می تواند نقشی مهمی در زندگی افراد داشته باشد زیرا اگر تأمین اجتماعی خوب کار کند مردم احساس آرامش می کنند لذا باید تمام سعی و تلاش خود را در توسعه کمی و کیفی خدمات تأمین اجتماعی بکار ببرند.
این مقام مسئول در ادامه گفت: لازمه موفقیت تلاش، پیگیری و روحیه خدمت رسانی به مردم است که خوشبختانه در مدیر و کارکنان هر دو دستگاه خدمت رسان وجود دارد.
در ادامه مدیر بهزیستی شهرستان خمیر ضمن اشاره به عملکرد بهزیستی عنوان کرد:در حال حاضر 1700 سرپرست تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان خمیر هستند.
وی افزود:خدمات رسانی به مددجویان بهزیستی در دو بخش توانبخشی و امور اجتماعی انجام می شود.
عزیز براندیش با اشاره به خدمات در بخش اجتماعی گفت:خدمات تخصصی در قسمت اورژانس اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد ، غربالگری شنوایی و بینایی و آموزش های پیش از ازدواج و مهارت های زندگی و... از جمله این خدمات است.
مدیر بهزیستی شهرستان خمیر ادامه داد:فعالیت در بخش خدمات توانبخشی نیز بصورت فیزیوتراپی، گفتار درمانی و کاردرمانی و همچنین مشاوره ژنتیک انجام می شود.
براندیش در بخشی از سخنان خود نیز به برنامه های بهزیستی در این هفته اشاره کرد و عنوان نمود:بهره برداری از 6 طرح اشتغال مددجویان،افتتاح یک واحد مسکن مددجو و افتتاح اولین دفتر مشاوره شهرستان در هفته بهزیستی در شهر رویدر با حضور مدیرکل بهزیستی از جمله برنامه های بهزیستی در این هفته است.
رئیس اداره تأمین اجتماعی خمیر هم در این دیدار گزارشی از عملکرد تأمین اجتماعی در شهرستان بیان نمود.
محمد سرودی با اشاره به اینکه پاسخگوئی به مخاطبین سرلوحه کار اداره تأمین اجتماعی است اذعان داشت:در جهت تسهیل و روانسازی این امور گام های موثری برداشته شده است.
وی به راه اندازی سامانه الکترونیک غیر حضوری در تامین اجتماعی اشاره و گفت:با ایجاد این سامانه خدمات به افراد در کلیه ساعات شبانه روز امکان پذیر است و باعث کاهش تردد و رضایتمندی ارباب رجوع می شود.

سرودی در بخشی از سخنان خود گفت: تاکنون 7200 بیمه شده اصلی در شهرستان خمیر وجود است که نسبت به مشابه سال گذشته رشد چشگیری داشته است

 

نظر شما
پرونده ویژه