دبیر کارگروه پدافند غیرعامل راه و شهرسازی هرمزگان خبر داد:

برگزاری جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۰۹:۳۴:۱۰
کد خبر: ۸۷۰۵۳۲
اولین جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیر عامل راه و شهرسازی استان هرمزگان در سال 98 با حضور اعضایکارگروه های تخصصی پدافند غیرعامل در سالن اجتماعات راه و شهرسازی هرمزگان به ریاست دکترگورانی معاونشهرسازی و معماری راه و شهرسازی هرمزگان و زینلی تختی مدیرکل پدافند غیرعاملاستان برگزارگردید.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ،در این جلسه علی تکریمیان دبیر کارگروه و رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل راه و شهرسازی هرمزگان ضمن بیان تاریخچه پدافند غیر عامل در ایران با ارائه گزارشی از بخش های کلی کارگروه به بررسی نقاط ضعف و قوت آن پرداخت و اظهار داشت:تهدیدات دشمن قالباً نظامی نیست و در زمان صلح تهدیدات سایبری مردم محور و زیستی وجود دارد، با توجه به وضعیت حساس کنونی و حملات سایبری دشمن نیاز به تقویت بنیه دفاعی سایبری کارگروه بود لذا با برگزاری دوره های آموزشی و مانورهای سایبری نسبت به ایمن سازی سیستم های انفورماتیک اقدام شد.

رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه تمامی دستگاهها باید دارای اطلس امنیتی باشند، خاطرنشان کرد:دستگاهها می بایستبا شناسایی تهدیدات براساس سرمایه های زیر ساخت های حیاتی، حساس و مهم در مقابل تهدیدات کالبدی و سایبری مقاوم سازی کنند.

در ادامه این جلسه زینلی تختی مدیر کل پدافند غیر عامل استان هرمزگان با ذکر این نکته که باید پدافند غیر عامل در زندگی مردم به عنوان یک اصل دفاعی فرهنگ سازی شود عنوان داشت: تلاش کارگروه در جهت نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیر عامل در جامعه و بخش های کالبدی سازمان خود است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان پدافندغیرعامل در کشور ، بومی سازی زیرساخت‌های سایبری بوده و در این راستا با توجه به شرایط استراتژیک استان نیاز به پرورش مربیان بومی است که آشنایی کامل به محیط و دارایی های سرمایه ای استان دارند.

وی در این جلسه ضمن جمع بندی نظرات حاضرین ، برنامه های سال ۹۸ کارگروه که شامل برگزاری جلسات، کارگاهها و کلاسهای آموزشی، برگزاری مانور و رزمایش و همچنین برپایی همایش با رویکرد پدافند غیر عامل در بخش تخصصی می باشد را به اعضای جلسه اعلام کرد.

 

نظر شما
پرونده ویژه