استاندار هرمزگان در کارگروه توسعه دانش‌بنیان سواحل مکران:

آغاز حرکت پر شتاب برای توسعه سواحل مکران استان

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۰۷:۵۴:۵۷
کد خبر: ۸۷۱۰۱۱
آغاز حرکت پر شتاب برای توسعه سواحل مکران استان
استاندار هرمزگان تاکید کرد: باید با تکیه بر ظرفیت‌های موجود در هرمزگان، حرکت پر شتاب برای توسعه سواحل مکران را آغاز کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ دکتر فریدون همتی در نشست کارگروه مشترک توسعه دانش‌بنیان سواحل مکران با اشاره به انجام مطالعات و آمایش سرزمینی توسعه سواحل مکران، عنوان کرد: باید از دل این مطالعات، برنامه های عملیاتی توسعه منطقه مکران تهیه شود.

وی ادامه داد: در حوزه‌های شیلات، کشاورزی و گردشگری ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال، تولید و صادرات در منطقه مکران وجود دارد که باید نسبت به آن توجه کافی صورت گیرد.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: باید با تکیه بر ظرفیت‌های موجود در هرمزگان، حرکت پر شتاب برای توسعه سواحل مکران را آغاز کنیم و نشان دهیم که با بهره گیری از توانمندی ها و استعدادهای موجود در این استان، می توانیم توسعه مناسب در منطقه مکران را ایجاد کنیم.

همتی تصریح کرد: نیاز است برای توسعه سواحل مکران اختیارات کافی به استان واگذار شود تا بتوان عملیات طرح های این حوزه را به خوبی اجرا نمود و در کنار آن روند اجرای این طرح ها باید توسط یک ستاد قوی در مرکز کشور پشتیبانی شود.

وی خاطر نشان کرد: باید زمینه، مشوق‌ها و انگیزه های لازم جهت حضور سرمایه گذاران در منطقه مکران را فراهم کنیم.

استاندار هرمزگان بیان داشت: صدا و سیما و سایر رسانه ها به طور منظم با تولید محتوای رسانه ای مناسب، اهمیت موضوع سواحل مکران را برای افکار عمومی تبیین کنند.

وی گفت: توسعه منطقه مکران بر محور مشارکت مردم بسیار موفق خواهد بود و باید فضایی ایجاد کنیم که افراد توانمند در حوزه های مختلف در این منطقه سرمایه گذاری داشته باشند.

وی یادآور شد: همه باید تلاش کنیم که منطقه مکران در شرق هرمزگان با سرعت بسیار خوبی روند توسعه خود را طی کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز