با حضور استاندار هرمزگان و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بهره برداری از بزرگترین سیستم جبرانساز توان راکتیو یکپارچه کشور

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۰۷:۵۸:۴۸
کد خبر: ۸۷۱۰۱۳
بزرگترین سیستم جبرانساز توان راکتیو یکپارچه کشور با حضور دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در شرکت آلومینیوم المهدی بندرعباس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ پروژه سیستم جبرانساز توان راکتیو در مدت زمان 18ماه با همکاری متخصصان و کارشناسان شرکت آلومینیوم المهدی بندرعباس و قرارداد با شاخه ‌PQ شرکت MR کشور آلمان و با همکاری معتبرترین سازندگان اروپایی (SIEMENS، PFIFNER، COIL INNOVATION) با ظرفیت 140مگاوار و سطح ولتاژ 132 کیلوولت با بکارگیری پیشرفته ترین تجهیزات به رغم وجود سختگیرانه ترین تحریم ها و محدودیت ها و با توجه به امتناع برخی از سازندگان غربی از اعزام کارشناس به منظور راه اندازی پروژه مذکور، همزمان با شروع پیک فصل شبکه برق سراسری کشور پس از اتمام مراحل ساخت، نصب و تست به بهره برداری رسید.

 

با بهره برداری از این پروژه سالانه به طور متوسط به میزان 25 تا 45 میلیارد تومان (با توجه به نرخ فعلی تعرفه برق مصرفی و ظرفیت تولید) در هزینه های برق مصرفی شرکت آلومینیوم المهدی صرفه جویی می شود.

لازم به ذکر است، با در مدار قرار گرفتن یک تا دو مجموعه سیستم جبرانساز توان راکتیو، ظرفیت تولید نیروگاه بندرعباس به میزان 40 تا 80 مگاوات افزایش می یابد که در زمان پیک بار، به تولید برق استان و شبکه سراسری برق کشور کمک شایانی می کند.

همچنین آلاینده های زیست محیطی نیروگاه بندرعباس را به مقدار تقریبی 70 تن در ساعت کاهش می دهد.

 

 

نظر شما
پرونده ویژه