با پیگیری استاندار هرمزگان انجام می شود؛

احداث راه‌آهن ساحلی بندرعباس به چابهار

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۰۷:۴۶:۰۱
کد خبر: ۸۷۲۰۶۸
احداث راه‌آهن ساحلی بندرعباس به چابهار
استاندار هرمزگان طی مکاتبه ای با وزیر راه و شهرسازی خواستار انجام مطالعات و اجرای طرح راه آهن ساحلی بندرعباس به چابهار شد و این امر براساس پیگیری های صورت گرفته توسط استاندار هرمزگان و با دستور وزیر راه و شهرسازی در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان در نامه خود به مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، به موقعیت استراتژیک استان هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی و حمل و نقل کشور، وجود بزرگترین مبادی ورود و خروج کالا به کشور و انجام ۶۵ درصد از صادرات و واردات کشور از طریق این استان، دارا بودن بیش از هزار کیلومتر نوار ساحلی، انجام فعالیت‌های متنوع بندری، تجاری، کشاورزی، صنعتی و آبزی پروری و ورود سالانه جمعیت بسیاری از جای جای کشور به استان هرمزگان اشاره نمود.

وی در این راستا با بیان اینکه توسعه راه آهن در توسعه منطقه ای و ملی نقش اساسی داشته و توسعه راه‌آهن در هرمزگان نقش کلیدی و دارای توجیه اقتصادی بسیار زیاد است، ایجاد راه آهن ساحلی بندرعباس به چابهار را با توجه به مزیت های گسترده این منطقه از جمله عبور از سواحل بی نظیر و اقتصادی مکران، اتصال دو استان مهم هرمزگان و سیستان و بلوچستان و نقش مهم آن در توسعه و رفع محرومیت، خواستار شد.

استاندار هرمزگان در این نامه به وزیر راه و شهرسازی، درخواست انجام طرح های مطالعاتی و اجرای عملیات راه آهن بندرعباس به چابهار با امکان جابجایی دو میلیون تن بار و پنج میلیون مسافر را ارائه نمود.

مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز در پی این مکاتبه، ضمن موافقت با اجرای طرح احداث راه آهن ساحلی بندرعباس به چابهار، به مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور دستور داد تا مطالعات جامع در این خصوص انجام و جذب سرمایه گذار جهت اجرای این پروژه مهم در اولویت قرار بگیرد.

 

 

 

نظر شما