ایجاد دهکده سلامت در ۳ منطقه آزاد کشور

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۱۰:۱۶:۴۲
کد خبر: ۸۷۲۱۶۶
ایجاد دهکده سلامت در ۳ منطقه آزاد کشور
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور از ایجاد 3 دهکده سلامت در مناطق آزاد خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ محمدرضا رستمی در هجدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی و گردشگری سازمان مناطق آزاد کشور که در سازمان منطقه آزاد ماکو ترتیب یافت، گردشگری سلامت را برای مناطق آزاد کشور یک اصل مهم یاد کرد و گفت: در این راستا در ۳ منطقه آزاد کشور که عبارت اند از انزلی، فرودگاه امام و کیش دهکده سلامت تاسیس می شود که مذاکرات، اقدامات و فرایند اولیه طی شده است

وی افزود: ‌فعالیتهای دبیرخانه شورایی عالی مناطق آزاد طی سالهای گذشته، در حوزه اجتماعی متمرکز به مشارکت اجتماعی در مناطق آزاد است که توسعه اقتصادی، صنعتی و تجاری ماحصل این اقدامات است.
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، گردشگری را از موضوعات مهم در مناطق آزاد در راستای توسعه همه جانبه  یاد کرد و افزود: ارائه تسهیلات گردشگری به پروژه های مرتبط مورد استقبال تعدادی از مناطق قرار گرفت که در این راستا هزار میلیارد تومان برای پروژه های گردشگری از سوی دبیرخانه و از محل صندوق توسعه ملی تعلق گرفته است.
رستمی فعالیتهای مشترک بین منطقه ای در راستای افزودن ظرفیتها را لازم عنوان کرد و افزود: ماکو و اروند تبادل گردشگر داخلی و خارجی را به جد پیگیری میکنند که این امر باید در دستور کار سایر مناطق قرار گیرد و نگاه جزیره ای و محدود برای مناطق آزاد باید کنار گذاشته شود‌.
وی در ادامه این جلسه تاکید کرد: ۷ پروژه گردشگری در مناطق آزاد در قالبهای هتل ۵ ستاره، مرکز تجاری و تفریحی در هر منطقه یک مورد ساخته میشود که سه منطقه ازاد آمادگی خود را اعلام کردند.
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور همچنین از تاسیس دفاتر یونسکو در تمامی مناطق آزاد کشور خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این اقدام فعالیتهای بین المللی از مناطق آزاد توسعه می یابد.
وی گفت: آموزش همکاری بین المللی دانشگاهی با همکاری دانشگاه ایتالیا با دو تفاهم نامه در ۸ بند با هدف ترویج همکاری بین دانشگاهی امضا شد که این اصل به جد از سوی معاونت پیگیری می شود.
رستمی همچنین از طراحی سامانه غذا و دارو مناطق آزاد خبر داد و گفت: این سامانه یکی از سامانه های درآمد زا برای مناطق آزاد است.
به گزارش ایسنا؛ این نشست به صورت ادواری در مناطق آزاد کشور برگزار می شود که در طول روزهای برگزاری این نشست در ماکو دوره ها و جلسات تخصصی با حضور این اساتید در مواردی چون کسب و کارهای جدید، توسعه برند، گردشگری، اقتصاد هنر، صنایع خلاق، استارتاپ ها و شتاب دهنده ها و موضوعات مرتبط برگزار خواهد شد.

 

نظر شما